JP מורגן חותך המלצה לטבע בפעם השנייה תוך חודשיים

האנליסט כריס שוט: "עזיבתו הבלתי צפויה של לוין על רקע מחלוקת עם הדירקטוריון מגבירה את המהומה ויש לה פוטנציאל לדחייה נוספת בהתאוששות העסקית של טבע" ■ מחיר היעד למניה: 38 דולר בלבד

פחות מחודשיים לאחר שב-JP מורגן הורידו את המלצתם למניית טבע ל"נייטרלי", וכמה ימים לאחר שהורידו המלצה גם לאגרות החוב של טבע, היום מגיעה הורדת המלצה נוספת למניה. הפעם, ההמלצה מתעדכנת ל"תשואת חסר", ומחיר היעד למניה יורד ב-5 דולר ונקבע על 38 דולר, גבוה בכ-2% ממחיר המניה בניו יורק.

"אנו מורידים את המלצתנו למניית טבע לתשואת חסר בעקבות עזיבת המנכ"ל ג'רמי לוין ואי הוודאות העצומה סביב החברה", כותב האנליסט כריס שוט. "טבע נמצאת במצב מאתגר מאוד, מעוניינת בעיקר לבנות מחדש את צנרת המוצרים שלה ולשנות את המודל העסקי שלה באותו זמן שהמוצר הגדול ביותר שלה, הקופקסון, נתקל ברוח נגדית משמעותית. עזיבתו הבלתי צפויה של לוין על רקע מחלוקת עם הדירקטוריון מגבירה את המהומה ויש לה פוטנציאל לדחייה נוספת בהתאוששות העסקית של טבע".

למרות שטבע נסחרת במכפיל נמוך במיוחד (7.5 על רווחי 2014), ב-JP מורגן מזהים הזדמנויות מעניינות יותר בתחום ולכן ממליצים לוותר כרגע על השקעה בטבע.

"עזיבת לוין היא נסיגה משמעותית עבור החברה", כותב שוט. "רוב ההנהלה הבכירה של טבע מונתה בתקופתו, ואי אפשר להתעלם מהסיכון של עזיבה נוספת בצמרת החברה".

להערכתו, אף שבחברה מדברים על "סטטוס-קוו" ומציינים שימשיכו בתוכנית האסטרטגית שהתווה לוין, כל מנכ"ל חדש ירצה לבצע את החזון שלו-עצמו ולתרום למודל העסקי של החברה. "הדינמיקה הזו מוסיפה עננה נוספת על ההשקעה במניית טבע", הוא כותב.

הקופקסון, תרופת הדגל של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, תהיה אחראית להערכת שוט ל-60% מרווחי טבע ב-2013. "התלות בקופקסון מדאיגה במיוחד ככל שמתקרבים לחודש מאי 2014, התאריך בו תיתכן השקה של גרסה גנרית לתרופה בארה"ב", כותב שוט, אך הוא מעריך שלתרחיש כזה יש סבירות נמוכה.

JP מורגן החזיק בהמלצה חיובית ("תשואת יתר") על מניית טבע במשך חמש שנים, עד לפני כחודשיים.

הורדת ההמלצה הנוכחית מצרפת את JP מורגן לגופים משמעותיים נוספים המחזיקים בדעה שלילית על מניית טבע - גולדמן זאקס ומורגן סטנלי. כאמור, באחרונה הופחתה גם המלצת הבנק לאג"ח של טבע, כאשר האנליסטים כתבו כי "הנזילות של טבע מדאיגה".