יומיים לפני: טוויטר מעלה מחיר המניה בהנפקה ל-23-25 דולר

התמחור הקודם שהציבה טוויטר בהנפקה שצפויה מחרתיים - 17-20 דולר ■ גם לאחר העלאת מחיר המניה ע"י החברה, הטווח שלו עדיין נמוך מזה שצופים האנליסטים בוול סטריט

כיומיים לפני ההנפקה הגדולה בעולם האינטרנט מאז שפייסבוק הנפיקה במאי 2012, טוויטר מפגינה אופטימיות ומעלה את תמחור המניה בהנפקה ל-23-25 דולר למניה, מתמחור קודם של 17-20 דולר. זאת, על רקע תחזיות אופטימיות מצד אנליסטים שהעלו את המוראל ברשת החברתית וגרמו לה להעלות ציפיות.

כזכור, רק לפני שבוע טוויטר דווקא הנמיכה ציפיות ואמרה שבכוונתה לגייס עד 1.6 מיליארד דולר לפי שווי של 11 מיליארד דולר, מה שמשקף מחיר מניה של 17-20 דולר כאמור. קודם לכן היא סימנה שווי של כ-13 מיליארד דולר. מפעילת שירות המיקרו-בלוגינג מתכננת למכור לציבור 70 מיליון מניות, ואם יהיו ביקושי יתר היא תמכור עוד 10.5 מיליון מניות. טוויטר צפויה להנפיק בוול סטריט ביום רביעי הקרוב ולהחל להיסחר יום אחרי כן תחת הסימול TWTR.

גם לאחר העלאת מחיר המניה הצפוי, הטווח שלו עדיין נמוך מזה שצופים האנליסטים בוול סטריט שחוזים לטוויטר פוטנציאל צמיחה גבוה שתבוא מגידול שוק הפרסום ברשת. אנליסט מורניגסטאר (Morningstar) ריק סאמר צופה לטוויטר מחיר מניה של 26 דולר. בבית ההשקעות Topeka Capital אפילו יותר שוריים ומציבים למניה מחיר יעד של 54 דולר.