ההיסטוריה מוכיחה: וול סטריט תסיים את השנה בשיא חדש

לפי הנתונים ההיסטוריים, מאז 1928, ב-82% מהמיקרים, המניות רשמו עליות בחודשיים האחרונים של השנה ■ הנתונים מראים כי צפוייה עלייה של כ-6% וה-S&P יטפס לרמה של 1,862 נקודות - שיא היסטורי חדש

המדדים המרכזיים בוול צפויים לסיים את השנה הטובה ביותר מאז 1997, כאשר מדד ה-S&P 500 עשוי לרשום את העלייה החדה ביותר.

לפי הנתונים ההיסטוריים, מאז 1928, ב-82% מהמיקרים, המניות רשמו עליות בחודשיים האחרונים של השנה, זאת כאשר מדדי המניות הוסיפו 10% במהלך אוקטובר. כך לפי נתונים שפורסמו ב"בלומברג" וב-S&P. מהנתונים עולה עוד כי ממוצע העליות בחודשי נובמבר ודצמבר, העומד על 6%, עשוי להוביל את מדד הבנצ'מרק של ארה"ב לרמה של 1,862 נקודות, שיא כל הזמנים ו-20% מעל השיא שנרשם ב-2007, אז המדד טיפס -1,565 נקודות.

אז אם "מה שהיה הוא שיהיה", במקום למכור מניות ולממש רווחים במהלך תקופות של ראלי, המשקיעים כמעט תמיד ימשיכו לרכוש מניות ברבעון האחרון של השנה, משום שהם יהיו משוכנעים שהשוורים שדהרו ב-10 החודשים האחרונים, ימשיכו לדהור גם בחודשיים האחרונים של השנה. מעבר לכך, התשואה ב-S&P 500 הייתה חיובית בחודשיים האחרונים של השנה בכל שנה מאז החל השוק השורי ב-2009.

למרות שהחברות בארה"ב צומחות בקצב איטי יותר ובמקרים רבים מציגות "שיפורים מלאכותיים" (כגון התייעלות ופיטורים) בשורת הרווח, והפד עלול להתחיל לסגת ממדיניות ההרחבה הכמותית, ג'ף מורטימר, מנהל השקעות בכיר בחברת BNY Mellon, טוען כי בדרך כלל זה לא משתלם להילחם במגמה בשוק.