אל-על תפסיק לחלוטין את טיסותיה לאילת - כולל טיסת הלילה

זאת לאחר שרת"א עדכנה כי בכוונתה לשנות את מתווה הנחיתה גם בטיסות הערב החל מ-18 לנובמבר ■ אל-על טוענת כי מתווה הנחיתה החדש מסכן את הנוסעים

לאחר שהודיעה לפני כחודשיים כי היא מפסיקה את טיסותיה היומיות לאילת - בעוד שבועיים תעצור אל-על לחלוטין את כל טיסותיה לעיר הדרומית, כשגם טיסת הלילה תבוטל.

אל-על קיבלה את ההחלטה לאחר שרת"א (רשות התעופה האזרחית) עדכנה אותה אתמול (ב') כי בכוונתה לשנות את מתווה הנחיתה גם בטיסות הערב החל מ-18 לנובמבר.

כזכור, בחודש ספטמבר הודיעה אל-על כי היא עוצרת את טיסות הבוקר והצהריים בקו נתב"ג-אילת לאור שינוי במתווה הנחיתה עליו הכריזה רת"א. אל-על טענה אז כי השינוי מהווה סכנה בטיחותית לנוסעים, וכי שינוי המתווה נעשה לפני שבוצעו בדיקות מעמיקות - בעוד שמומחי אל-על, לרבות הטייס הראשי, קבעו כי נתיב הטיסה הזה במטוסי סילון מעלה את רמת הסיכון לנוסעים.

בספטמבר איפשרה רת"א לאל-על לחדש את הטיסות למשך שבועיים - עד להסקת מסקנות לגבי טיב מתווה הנחיתה המדובר, אולם בחלוף פרק הזמן הזה אל-על שוב הכריזה על הפסקת הטיסות היומיות לאילת - מצב שנמשך עד כה.

את הקו לאילת חנכה אל-על באוגוסט 2010 עם 3 טיסות יומיות. התחרות הצליחה להוביל להוזלת מחירים באמצעות טיסות מוזלות שמציעות גם המתחרות בקו הזה, ארקיע וישראייר.

מחברת אל-על נמסר בתגובה: "רת"א הודיעה כי היא משנה את נתיב הטיסה לאילת החל מ-18.11 למתווה טיסה שאל-על כבר הודיעה כי אינו עומד בסטנדרטים מקובלים של בטיחות לגבי טיסות ביום, ועל אחת כמה וכמה לגבי טיסות בלילה".