חריש: מחירי קרקעות זינקו ב-33% תוך 3 חודשים

חברת באמונה, שזכתה במגרש לבניית 51 דירות בחריש: דירת 4 חדרים תעלה כמעט 700 אלף שקל ■ ההצעה הזוכה הייתה גבוהה בכ-2.4 מיליון שקל ממחיר השומה על הקרקע, שעמד על 307 אלף שקל בלבד

עמותת "חריש שלנו", המנוהלת על-ידי חברת באמונה, זכתה במגרש בישוב חריש לבנייה של 51 דירות. המכרז נסגר לפי מחיר של 132 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח.

למכרז הוגשו 5 הצעות סך הכל, כולן נמוכות באופן משמעותי מההצעה הזוכה שעמדה על כ-2.55 מיליון שקל. יש לציין שעל פי נתוני המכרז באתר רשות מקרקעי ישראל, ההצעה הזוכה הייתה גבוהה בכ-2.4 מיליון שקל ממחיר השומה שנקבע על הקרקע, שעמד על 307 אלף שקל בלבד.

מכרז קודם שהתייחס למגרש המאפשר כמות דומה של יחידות דיור (64 יחידות דיור) בחודש אוגוסט האחרון נסגר כאשר ההצעה הזוכה עמדה על כ-1.55 מיליון שקל. חישוב עלות הקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח של ההצעה הזוכה במכרז זה (כ-99 אלף שקל) מעידה על עליית מחירי הקרקע בתוספת פיתוח ליחידת דיור ביישוב בשיעור של כ-33%. מכרז אחר, שנסגר גם הוא באוגוסט, לבניית 45 יחידות דיור נסגר אף במחירים נמוכים יותר לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח.

מחברת באמונה נמסר כי מחיר דירת 4 חדרים בפרויקט החדש צפוי לעמוד על כ-685 אלף שקל. בהשוואה למחירי דירות ששווקה החברה בפרויקטים הקודמים, כ-670 אלף שקל, מדובר בעלייה של כ-2.2%. עוד נמסר מהחברה כי היא החלה לאחרונה לשווק גם את שטחי המסחר במחירים של כ-19.5 אלף מ"ר (לא כולל מע"מ).

"חברת באמונה מאמינה בפרויקטים שיבנו בישוב חריש ולכן משקיעה בהם ותמשיך להשקיע בפרויקטים ומכרזים עתידיים", מסביר סמנכ"ל חברת באמונה, רונן וייל. "הישוב חריש עתיד לגדול ולכלול בסופו של דבר 20 אלף תושבים תוך 3 שנים וכ-50 אלף תושבים בטווח הרחוק".

לאחר הזכייה במכרז האחרון מנהלת באמונה 5 עמותות ביישוב שמקדמות יחד בנייה של כאלף יחידות דיור. בנוסף, זכתה החברה גם במכרז לבניית כ-2,000 מ"ר מסחרי.