פיליפס ו-Real View יבנו הולוגרמה תלת-ממדית של הלב

המוצר של ריל ויו בונה על בסיס מידע הדמייתי קיים בחדר הניתוח תמונה תלת-ממדית של הלב, שמופיעה מול פניהם של הרופאים, ולא על גבי מסך

תאגיד המכשור הרפואי פיליפס וחברת RealView Imaging השלימו ניסוי קליני משותף במוצר של ריל וויו, שמשתמש בטכניקות הדמיה כדי לבנות הולוגרמה תלת-ממדית של לב החולה, ש"צפה" מול עיני הרופא במהלך הניתוח.

החוקרים הסיקו מהניסוי, שנערך ב-8 מטופלים, שניתן לבנות הולוגרמה כזו בעלת דיוק מספק, שיכולה לעזור לרופאים בעת ניתוח. המוצר של ריל ויו בונה על בסיס מידע הדמייתי קיים בחדר הניתוח תמונה תלת-ממדית של הלב, שמופיעה מול פניהם של הרופאים, ולא על גבי מסך. הרופאים יכולים לבחון את הלב התלת-ממדי מכל הכיוונים, להושיט יד ולסובב אותו, לסמן בו סימונים שונים וכאשר יבצעו פעולה כלשהי בלב האמיתי - יוכלו לראות את השפעותיה מיד.

היום רוב הניתוחים מבוצעים כשהרופאים מביטים במסך ועליו תמונת רנטגן דו ממדית. הם מקבלים תמונות תלת-ממדיות של ליבו של הפציינט, אך אלה בדרך כלל מצולמות לפני תחילת הניתוח, ואינן משקפות את השינויים המתרחשים במהלכו. לעיתים, ניתן לקבל תמונה תלת-ממדית באמצעות אולטרה סאונד, אך תמונה זו דורשת מומחיות בפענוח, והיא מופיעה על מסך המחשב.

הניסוי נערך בשיתוף פעולה עם בית-החולים לילדים שניידר בפתח-תקווה. פיליפס מעוניינת במוצר בין היתר משום שטכנולוגיות ההדמיה שלה יכולות לשמש כבסיס ליצירת התמונה שתשמש לבניית ההולוגרמה.

ד"ר אלחנן ברוקהיימר, מנהל יחידת הצנתורים בבית-החולים שניידר ומנהל רפואי בחברה, אמר כי: "היכולת להיכנס אל תוך ההדמיה התלת-ממדית ולסמן אותה באופן שיאפשר הנחיה נכונה של הניתוח, תעזור מאוד בניתוחים מורכבים".

רילויו הוקמה על-ידי כרמל רוטשילד ושאול גלמן בהשקעה ראשונה של ד"ר שמעון אקהויז המשמש בה גם כיו"ר, וככל הידוע הינו המשקיע היחיד בחברה.

RealView

שנת הקמה: 2008

מייסדים: שמואל גלמן, ד"ר כרמל רוטשילד

מנכ:ל: אביעד קאופמן

יו"ר ומשקיע עיקרי: שמעון אקהויז

גיוסי הון עד היום: כמה מיליוני דולרים

מקור: IVC-Online