הטיפ היומי: מניה עם פרופיל צמיחה מעולה

JP מורגן ממליץ על מניית Stryker ומצמיד לה מחיר יעד הגבוה בכ-5% ממחיר השוק

חברת Stryker עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של ציוד רפואי וניתוחי - משתלים שונים, דרך ציוד אנדוסקופי ועד למחשבים שמשמשים כלי עזר בניתוחים. החברה נסחרת בבורסת ניו-יורק (סימול: SYK), ושווי השוק שלה הוא כ-28 מיליארד דולר.

סטרייקר פרסמה באחרונה את הדוחות הכספיים לסיכום הרבעון השלישי, שהיו בהתאם לציפיות. בארה"ב הביצועים היו טובים, ונרשם רבעון נוסף של צמיחה גם בפעילות הבינלאומית. הרווח הנקי למניה עלה ב-1.2% לעומת הרבעון המקביל והגיע ל-98 סנט - נמוך בסנט אחד מתחזיות השוק. ברבעון השלישי נרשם חוזק במכירות ציוד טראומה, ירכיים, נוירולוגיה ואנדוסקופיה.

במקביל לפרסום הדוחות, סטרייקר אשררה את תחזיות הרווח שלה לשנת 2013, שבה היא צופה רווח נקי למניה בסך 4.2-4.26 דולר (התחזית שלנו היא ל-4.23 דולר). בתחזית ההכנסות סטרייקר צופה גידול אורגני של 4.5%-5.5% ב-2013, לעומת טווח הצמיחה הקודם שהיה ל-4%-5.5%.

לדעתנו, לסטרייקר יש את אחד מפרופילי הצמיחה הטובים ביותר בין חברות הטכנולוגיה הרפואית כיום - צמיחה של 4%-5% בשורה העליונה ושל 8%-9% בשורת הרווח. החברה עשתה עבודה טובה בגיוון הנכסים שלה - לדוגמה, בציוד האורתופדי נרשמת צמיחה בשיעור קבוע של 3%-5%.

הסיכונים הקשורים בה הם אפשרות ללחצי מחירים, ירידה בשיעורי הצמיחה בשוק האורתופדי, האטה משמעותית בהוצאות ההוניות של הלקוחות ודילול לבעלי המניות הקיימים כתוצאה מביצוע של רכישה.

אנו ממליצים על מניית סטרייקר בהמלצת "תשואת יתר". מחיר היעד למניה לסוף 2014 הוא 78 דולר - פרמיה של כ-5% על מחירה בבורסה. המחיר נקבע על בסיס מכפיל רווח של 15.5 ל-2015, בדומה לחברות גדולות אחרות בתחום.

* מחלקת המחקר, ג'יי.פי מורגן

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם