אחרי התקלה: חוזה משמעותי לחלל עם לקוח ממזרח אסיה

החברה מעריכה את ההכנסות המצטברות מההסכם הנוגע ללוויין "עמוס 4" ב-77 מיליון דולר

חברת חלל תקשורת, המייצרת את סדרת לווייני התקשורת "עמוס" ונמצאת בשליטת שאול אלוביץ', היא לא מהחברות הבולטות בפרופיל התקשורתי שלהן במדד ת"א 100. אלא, שכמות האירועים עליהם דיווחה החברה לאחרונה, והתנודות שחלו בעקבותיהם במניית החברה, העלו אותה לתודעה של המשקיעים בבורסה המקומית.

רק לפני חודשיים, הדברים עוד היו שגרתיים: החברה שיגרה בהצלחה את לוויין התקשורת "עמוס 4", אשר מחצית מהקיבולת שלו נמכרה מראש לפני השיגור, ומניית החברה טיפסה לאיטה למחיר ששיקף לחברה שווי של 1.2 מיליארד שקל.

לפני שבועיים החלה הסערה: חלל דיווחה על תקלה, ולא בפעם הראשונה, בתפעול "עמוס 5", אשר עלולה לקצר את חייו ב-11 חודשים. למרות שהלוויין המשיך לתפקד ולתת שירות ללקוחותיו באופן רגיל, המשקיעים חששו והגיבו בצורה חדה. כך, מלבד ירידה של 15% ביום ההודעה, רשמה החברה מספר ימים רצופים של ירידות שערים, שהובילו לירידה מצטברת של 30% במנייתה.

בשבוע שעבר דיווחה חלל כי מפעיל הלוויין מצא דרך לעקוף את התקלה, וכפי הנראה אורך החיים המקורי שלו לא יתקצר. התגובה המיידית בשוק הייתה זינוק של 18% במניה. אלא שהאופוריה נמשכה זמן קצר בלבד - בהמשך יום המסחר התמתנו עליות השערים, וחלל סיימה אותו בעלייה של 2.5% בלבד.

"המחיר מתעלם מהפוטנציאל"

הבוקר, סיפקה חלל חדשות חיוביות נוספות למשקיעים: אחד הלקוחות של הלוויין "עמוס 4", שמבצע כעת בדיקות לקראת הפעלתו המסחרית הצפויה בעוד חודש וחצי, הודיע על רכישת קיבולת נוספת בלוויין והארכת ההתקשרות בארבע שנים נוספות, ל-10 שנים. בסך הכול העריכה החברה כי ההכנסות המצטברות שינבעו לה מההסכם יגיעו ל-77 מיליון דולר - עלייה של 54 מיליון דולר ביחס להסכם הראשוני עם אותו לקוח. בתגובה להודעה טיפסה היום מניית חלל בכ-4%, אך היא עדיין רחוקה בכ-28% מהמחיר בו נסחרה טרם הדיווח על התקלה ב"עמוס 5".

אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר של אי.בי.אי, אמר היום ל"גלובס" כי "המחיר הנוכחי של מניית חלל מתמחר חלק ניכר מהסיכונים שבחברה, ומתעלם מהפוטנציאל שבהחלט קיים. אם יש לקח שלמדנו מהתקלות האחרונות, זה שלא מדובר ב'נדל"ן בשמיים', כמו שפעם היה נהוג לקרוא לזה. אבל הפתרון שהחברה מצאה לתקלה ב'עמוס 5' נראה כרגע משביע רצון".