משרד התחבורה מציג: כמה זמן לוקח לגבש תקנות בטיחות?

סיפור קטן על סחבת ממשלתית: יותר משנה מאז שפג תוקפן של התקנות הישנות להסדרת תחום הקורקינטים והאופניים החשמליים, במשרד התחבורה "מקווים שבקרוב יסתיים ההליך". גם אנחנו מקווים

הנה סיפור קטן על סחבת ממשלתית: בלי לשפוט אם העלייה האדירה בכמות הקורקינטים והאופניים החשמליים היא טובה או רעה ליהודים (או בעיקר לילדיהם הצעירים שהם המשתמשים העיקריים), כולם יודעים שאין תקנות להסדרת התחום. זאת, לאחר שכבר עברה יותר משנה מאז שפג תוקפן של התקנות הישנות משנת 2004.

סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי נדרשה לפני חצי שנה לנושא בעקבות פניית G, ואמרה אז כי תלמד את הנושא. חזרנו אליה לפני חודש כדי להבין מה למדה. זה מה שהשיבו במשרד התחבורה: "מכון התקנים הישראלי פועל מזה כשנה לגיבוש תקן שיסדיר את השימוש בקורקינטים חשמליים (...) בימים אלה אנו משלימים גיבוש תקנה, שנוסחה נמצא מספר חודשים במשרד המשפטים ועומד כיום לקראת אישורו הסופי. האכיפה של כלים בלתי חוקיים בכבישים היא באחריות המשטרה".

חזרנו אל סגנית השר השבוע, לראות אם כל הגיבושים והתקנות קרמו עור וגידים. התשובה נשמעה לנו מוכרת מאוד: השבוע, היא אמרה, במהלך ישיבת החקיקה במשרד, היא יידעה את השר על פקיעת תוקפן של התקנות (שכאמור, פקעו כבר לפני יותר משנה). "כיוון שמדובר בסכנת נפשות", אומרת חוטובלי, "הנושא נמצא בתעדוף, גם כי מבנה החוק כבר קיים בתקנות. כרגע הוא נמצא אצל היועצים המשפטיים ואני מקווה שבקרוב יסתיים ההליך". גם אנחנו.