הסכם חדש לחברה-האם של בזק מול קונסורציום הבנקים

בי קומיוניקיישנס עדכנה את הסכם המימון שלה מול קונסורציום הבנקים, ותפרע כבר כעת 400 מ' ש' ■ אי.בי.אי: "בשורה טובה לחברה, ולחברה האם האינטרנט זהב"

בי קומיוניקיישנס שבשליטת שאול אלוביץ' מתקרבת לחלוקת דיבידנד. החברה דיווחה על עדכון הסכם המימון עם קונסורציום הבנקים בהובלת בנק הפועלים, שנתן לה הלוואה לרכישת השליטה בבזק. משמעות ההסכם המחודש היא שלחברה יהיו יתרות נזילות גדולות יותר, וגדלה הסבירות כי היא תחליט על דיבידנד ראשון.

בי קומיוניקיישנס מחזיקה ב-30.9% מבזק, ונשלטת (68%) על-ידי אינטרנט זהב. שווי השוק שלה הוא 2.1 מיליארד שקל. המשקיעים הגיבו בחיוב להודעה והמניה עלתה היום במהלך המסחר ב-5%. נזכיר, שבתחילת השנה עברה בי קומיוניקיישנס ליתרה חיובית בעודפי הרווחים שלה, שמאפשרת חלוקת דיבידנד.

בעת רכישת השליטה בבזק , בי קומיוניקיישנס הקימה חברה בת ייעודית בבעלות מלאה, בשם SP2, לצורך קבלת ההלוואה מהבנקים ורכישת השליטה. כעת, עם השינוי בהסכם המימון, SP2 תוכל לחלק דיבידנד בגובה 250 מיליון שקל לחברה האם, ובכך תשופר האיתנות הפיננסית של בי קומיוניקיישנס.

השינויים המרכזיים בהסכם עם הבנקים הם ביצוע פירעון מוקדם של 400 מיליון שקל, שהחברה הייתה אמורה לשלם לבנקים רק בעוד שנתיים-שלוש; ובמקביל על יתרת ההלוואה, בסך כ-1.9 מיליארד שקל נטו, עולה שיעור הריבית הממוצע ב-0.4%, מ-5.8% ל-6.2%.

בי קומיוניקיישנס מקטינה בכך משמעותית את לוח הסילוקין שלה לשנים 2014-2016, ותצטרך לשלם בכל אחת משנים אלה 330 מיליון שקל במקום 480 מיליון שקל. במקביל, הלוואה שעמדה במקור לפירעון ב-2014-2016 תועמד לפירעון כהלוואת בולט (החזר הקרן בסוף התקופה, בתשלום אחד) בסוף 2017. הבנקים גם שיפרו לחברה את הקובננטים העתידיים (אמות המידה הפיננסיות), ולדוגמה יחס החוב ל-EBITDA עלה מ-3 ל-3.5. כאמור, שינוי נוסף הוא האפשרות של בי קומיוניקיישנס למשוך 250 מיליון שקל מ-SP2 ללא כל מגבלות מצד הבנקים.

"שיפור משמעותי של מבנה החוב"

"אנו מרוצים מההסכם ומאמינים שזהו צעד חשוב בהמשך התפתחותה של בי קומיוניקיישנס, ובעל השפעה גם על החברה האם, אינטרנט זהב", אמר מנכ"ל שתי החברות, דורון תורג'מן. "בשנים האחרונות השגנו את מטרותינו העסקיות, שכללו הפחתת היקף החוב הפיננסי נטו של בי קומיוניקיישנס מ-5.1 מיליארד שקל באפריל 2010 ל-2.7 מיליארד שקל בלבד כיום. התיקון להסכם המימון הבנקאי שנחתם היום משפר משמעותית את מבנה החוב שלנו ואת לוחות הסילוקין העתידיים", הוסיף. "השיפור מיטיב את מצבנו הפיננסי, תוך הגדלת הנזילות, הגברת הגמישות הפיננסית ושיפור תזרימי המזומנים העתידיים שלנו".

אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר בבית השקעות אי.בי.אי, העריך כי המהלך יוביל לחלוקת דיבידנד מבי קומיוניקיישנס, וציין שמדובר בבשורה טובה למניות החברה ואינטרנט זהב, כמו גם לאג"ח של אינטרנט זהב.

שאול אלוביץ
 שאול אלוביץ