דייט עם מסי: כמה עולות חבילות לאירועי ספורט באירופה?

חוויית הכדורגל במגרשים באירופה נגישה מתמיד, והתייר הישראלי מצביע ברגליים ■ "גלובס" מספק כמה רעיונות לחבילות ספורט וטיפים להרכבת חבילה עצמאית

מי שכבר היה במשחק כדורגל באחד מהאצטדיונים המפוארים בעולם, אפילו אם אינו אוהד מושבע של הספורט הפופולרי, יודע לספר על חוויה שנחקקת היטב בזיכרון. מבלי להלין על הכדורגל שיש בארצנו הקטנטונת, הרי שמפגש "קלאסיקו", או הרגע שבו מנצ'סטר יונייטד עולה על המגרש - מצליחים לרגש ישראלים רבים.

ההתרגשות הזו מתורגמת למגוון גדול מתמיד של חבילות ספורט שמציעות סוכנויות הנסיעות. וכשהביקוש גדל - כך גם ההיצע.

לאחרונה נכנסה אשת טורס לתחום הספורט עם מחלקה שהוקמה לשם כך, איסתא ספורט מרחיבה את יעדיה, ובוואלה טורס מזהה אריאל אטיאס ש"הקהל הישראלי לא מסתפק בצפייה בטלוויזיה במשחקי הליגות הטובות בעולם, אלא הוא רוצה לחוות את החוויה מקרוב. הביקוש הגבוה הביאו למגוון חבילות, גם במחירים אטרקטיביים".

עדו ווג, מנהל התפעול של איסתא ספורט, מתייחס למגמת המחירים: "כמו בכל ענף התיירות, גם המחירים של חבילות הספורט ירדו עם התחרות הגוברת ועם השפעת טיסות הלואו קוסט. מרכיב הטיסה הוא המרכיב העיקרי בחבילה, ועם הירידה בעלויות הטיסה - המחיר ירד בהתאם. בתור הנציגים הרשמיים של ברצלונה בישראל, הצלחנו להנגיש את משחקי הקבוצה לכל כיס: חבילה שכוללת 4 ימים בברצלונה וכרטיס למשחק ליגה ממוצע ב-500 אירו - זה מחיר שלא היה בעבר".

- לאילו משחקים נוסעים הישראלים?

ניר מזור, מנהל אגף שיווק בקשרי תעופה, מתייחס להרחבת ההיצע מעבר למופע של מסי בקאמפ נואו: "אם בעבר נדמה היה שמרבית חובבי הספורט הישראלים מתנקזים בעיקר אל אירועי הסופר קלאסיקו, שלבי ההכרעה של ליגת האלופות ומשחקי הקבוצות הישראליות באירופה, כיום המצב שונה לחלוטין: בחודש שעבר, משחק ליגה זניח יחסית של ברצלונה נגד קבוצת תחתית הצליח לרכז יותר מ-1,000 ישראלים ביציעים. זוהי מגמה שמתיישבת עם המגמה העולמית של תיירות ספורט בדגש על כדורגל עם הפיכת הליגות הגדולות לגלובליות.

"גם תנועת הישראלים היוצאים לחוות את יציעי האליאנס ארנה במינכן גדלה, והטיסות הישירות למדריד פתחו את השכר לאוהדי ריאל ולאוהדי אתלטיקו. וגם השנה, אלפי ישראלים ילוו את הקבוצות הישראליות המשחקות באירופה - מכבי תל-אביב בפרנקפורט ומכבי חיפה באלקמאר (הולנד)".

- האם הכרטיס למשחק מהווה את עיקר עלות החבילה?

"תלוי באטרקטיביות של המשחק", אומר ווג. "בסופר קלאסיקו האחרון הכרטיס עמד על 1,000 אירו, אז הוא היה המרכיב העיקרי בחבילה. במשחק פחות מבוקש - המשוואה משתנה".

פרשנות לייב

כדי לבדל את עצמן מציעות הסוכנויות ערך מוסף לחבילות: טיסות אל-על (בחבילות קווי חופשה), מקומות ישיבה מועדפים ביציעים, ליווי של פרשן הספורט אבי מלר ל-3 משחקים באנגליה (איסתא ספורט).

כדאי לזכור כי ברוב החבילות הכרטיסים הם הזולים במגרש, קרי מאחורי השער או בשורות עליונות. מי שירצה לא רק ליהנות מאווירת הקהל אלא גם מעמדת תצפית נוחה לכיוון המגרש, יוכל לשדרג בתוספת תשלום ליציעים מועדפים לאורך המגרש או בשורות נמוכות.

לדוגמה, שדרוג כרטיסים למשחקים שנערכים בקאמפ נואו (ברצלונה) נע בין 10 ל-65 אירו לכרטיס (איסתא). לנוסעים לספרד כדאי לזכור שמועד המשחקים בלגיה הספרדית נקבעים כמה ימים לפי מועד המשחק: לרוב בימים ראשון או שבת. שימו לב שאם המשחק ייערך בימים שאינם כלולים בחבילה, אתם עשויים למצוא את עצמכם במצב מביך. באיסתא ספורט מצוין באותיות הקטנות כי "כל שינוי שכזה ותוצאותיו לא יגרור החזר של מרכיבי החבילה השונים".

חבילה עצמאית

החבילות בבסיסן כוללות טיסה, מלון (לרוב על בסיס ארוחת בוקר), העברות וכרטיס למשחק. אולם אפשר גם להרכיב לבד.

לדברי אטיאס, "יותר נוסעים מרגישים בטוחים לבנות חבילה לעצמם ולבחור את מקום הישיבה המדויק באצטדיון, תאריך נוח לטיסה ומלון מועדף. חבילה כזו תהיה לבטח נוחה יותר אולם לא תמיד זולה יותר".

"כשמרכיבים חבילה לבד", מוסיף ווג,"זמינות הכרטיסים למשחק תקבע אם החבילה תהיה זולה יותר לבד או במסגרת חבילה. לסופר קלאסיקו חבילות עצמאיות תהיינה בוודאות יקרות יותר, אבל למשחקים אחרים לא בהכרח: מי שיבחר לשנות את המוצר עם טיסות קונקשן, ולמי שפחות בררן במלון או במקומות הישיבה: אפשר בהחלט להוזיל את מחיר החבילה. בכל מקרה חשוב לבדוק שקונים את הכרטיסים למשחק ממקור אמין ואת סידור אספקת הכרטיסים במועד".

לדברי איציק משיח בעלי חברת הכרטיסים imtickets, "חבילה מובנית מסירה דאגות, אבל הגמישות שבהרכבה עצמית מאפשרת לשלב משחקי כדורגל עם נסיעות עסקים, לשלב בנסיעה אחת כמה משחקים ביעדים שונים או להתמקד במשחקים שנחשבים פחות פופולריים ולא נמכרים בחבילה".

כרטיסים למשחקי הכדורגל נמכרים בעשרות אתרים בינלאומיים וישראלים. "רוב האתרים הם אמינים. כמעט ולא נתקלתי ב"עקיצות" אבל כן ב"אכזבות": באותיות הקטנות מצוין ברוב האתרים שכי יעשה מאמץ להשיג כרטיסים למשחק המבוקש, ובמקרה שלא, יוחזר מלוא הכסף. מה שקורה הוא שאנשים נוסעים ונשארים מבואסים בלי כרטיסים", אומר משיח, "נתקלתי בלא מעט מקרים של שינוי מקום הישיבה באצטדיון, רכישה של זוג כרטיסים שהושבו בנפרד וכיוצ. מכאן שמקור אמין הוא קריטי למניעת אכזבות."

כשבונים את החבילה לבד אפשר להתחיל מהכרטיס למשחק המבוקש וסביבו לבנות את הטיסה ובית-המלון, ואפשר גם להיפך ובעיקר למי שספונטני. משיח מספר כי השבוע היה מי קנה כרטיס למשחק של ריאל מדריד שנערך בשבת הקרובה ולאחר מכן הזמין טיסה.

- האם בדקה ה-90 המחיר צונח?

"תלוי באטרקטיביות של המשחק. במקרה של הכרטיס לריאל מדריד, המחיר לא ירד, ובמקרים אחרים הוא יכול לעלות: משחק נוסף שיש בשבת הקרובה הוא מנצ'סטר יונייטד-ארסנל. כרטיס למשחק הזה עלה 350 פאונד בשבוע שעבר, ויומיים לפני המשחק המחיר זינק ל-550 פאונד. כל ניצחון של קבוצה כמו ארסנל מקפיץ את המניות שלה ואת מחירי הכרטיסים בכל הפרמטרים: בליגה האנגלית או במסגרות האחרות".

מי שמוכן לקחת סיכון יכול לבנות על מציאת כרטיסים מחוץ למגרש בספסרות - ט' מספר על ניסיון מוצלח שהוביל לחיסכון של מאות אירו לכרטיס למשחק של ברצלונה, אולם בני זוג שרצו לשלב משחק בביקור בלונדון מצאו את עצמם ללא כרטיסים מחוץ למגרש.

משיח מזהיר מפני ספסרות שאינה חוקית. "יש מדינות בהן אפשר לגמור בתא המעצר אם רכשתם כרטיס מספסר, וצריך מאוד להיזהר".

אתרים בהם נמכרים כרטיסים לאירועי ספורט:

* אתר Viagogo.com כולל היצע גדול של כרטיסים למופעים ולאירועי ספורט: כרטיס למשחק ליגה של ברצלונה מתחיל ב-25 דולר ומאמיר ל-300 דולר לסופר קלאסיקו במארס 2014.

* באתר Tickets2final.com אפשר לשריין כרטיסים למשחקי ברצלונה במחיר הרשמי: משלמים מראש כ-6 אירו ומשריינים את האפשרות לרכוש את הכרטיס במחיר המועדון, ללא התחייבות לבצע רכישה בפועל.

* האתר הישראלי imtickets.co.il מציע כרטיסים למשחקי כדורגל בליגה האירופית ולאירועי ספורט ותרבות. אספקת הכרטיסים מבוצעת בעיר שבו נערך האירוע, ובאתר מתחייבים לאחריות מלאה.

חלק מהאתרים מציעים חבילות או כרטיסים למשחקים במסגרות השונות, בהם:,Ticketingo.co.il ,Sportik.co.il, .Tiktik.co.il.

חולמים על המונדיאל?

איסתא ספורט, נציגת פיפ"א בישראל, היא המשווקת הרשמית של משחקי המונדיאל בברזיל 2014. חבילות לטורניר כבר יצאו לשוק, והביקושים לפי ווג הם ברמה גבוהה "שלא זכורה לנו ממונדיאלים בעבר".

חבילות יתחילו ב-4,000 דולר לשבוע כולל כמה משחקים בשלב הבתים ויאמירו עד ל-25,000 דולר למשחק הגמר עם אירוח VIP.

אירוע ספורט אחר הוא גמר ליגת האלופות במאי 2014 בליסבון. 10,000 כרטיסים יימכרו במסגרת הגרלה. משיח מציע לחכות לראות מי תהיינה הקבוצות שישחקו בגמר, ולא למהר ולנסות לשריין כרטיסים. מה גם שליסבון, אליה אין טיסות ישירות מישראל, להערכתו לא תמשוך אליה הרבה ישראלים. הצעתו היא להיערך עם שירותי הקרקע (מלון) וטיסה ולחכות למועד סמוך למועד המשחק.

כדורגל
 כדורגל