הדולר היציג נקבע על 3.536 ש'; האירו נחלש בכ-0.8%

האירו היציג נקבע על 4.742 שקלים ונחלש גם מול הדולר, לאחר שהבנק המרכזי האירופי חתך אתמול את הריבית לשפל של 0.25% ■ דריכות לקראת פרסום דוח התעסוקה בארה"ב

המסחר במט"ח התנהל היום (ו') בהתחזקות השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר המשיך לדשדש מול השקל , נחלש קלות ושערו היציג נקבע על 3.536 שקלים, בעוד האירו נחלש - בהתאם למגמה עולמית - מול השקל בכ-0.8% ל-4.742 שקלים. בעולם, האירו/דולר נסחר סביב 1.34 דולרים לאירו.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בירידות שערים והמסחר בבורסות אירופה ואסיה מתנהל היום במגמה שלילית, זאת בשל החשש כי הפד יחליט להקדים את צמצום רכישות האג"ח, לאחר שאתמול פורסם כי קצב הצמיחה השנתי של המדינה עלה לרמה של 2.8% ברבעון השלישי, מעל האומדן הקודם שעמד על 2% בלבד.

במקביל לפרסום נתון הצמיחה בארה"ב, הבנק המרכזי האירופי החליט אתמול להוריד את הריבית המרכזית ב-0.25% לשפל היסטורי של 0.25%. זאת במטרה להמריץ את הכלכלה המדשדשת של גוש האירו.

היום, עיני המשקיעים נשואות לעבר דוח התעסוקה בארה"ב, שלפי התחזיות צפוי להצביע על יצירה של כ-120 אלף משרות בחודש אוקטובר. נמוך מהחודש הקודם והרבה מתחת לקצב יצירת המשרות המעיד על התאוששות בריאה של שוק העבודה - כ-200 אלך משרות מדי חודש.