ווקסיל קיבלה מענק מחקר של 104 אלף אירו

המחקר, שיתבצע עבור ווקסיל ע"י מעבדה מוסמכת של הקונסורציום, יבחן במודל חיות את היעילות החיסונית המושגת בעזרת מספר מינונים ומספר משטרי-חיסון של חיסון ה-MTBuVax

חברת ווקסיל , המפתחת חיסונים טיפוליים למחלת הסרטן ומחלות זיהומיות, דיווחה היום (א') על קבלת מענק מחקר של 104 אלף אירו (כ-500 אלף שקל) מקונסורציום ה-Aditec של האיחוד האירופי התומך בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות בתחום החיסונים.

המחקר, שיתבצע עבור ווקסיל על-ידי מעבדה מוסמכת של הקונסורציום, יבחן במודל חיות את היעילות החיסונית המושגת בעזרת מספר מינונים ומספר משטרי-חיסון (Regimens) של חיסון ה-MTBuVax.

בנוסף תיבחן גם הסינרגיה של מתן החיסון בשילוב עם מספר טיפולים תרופתיים כנגד מחלת השחפת. הנתונים שיאספו ויועברו לחברה הינם חלק ממסלול הפיתוח של החיסון, והם יסייעו להבנת יכולת השימוש הטיפולית של חיסון ה-MTBuVaxבחולי שחפת המטופלים בתרופות.

"מחלת השחפת, במיוחד שחפת עמידה, הינה מחלה ששכיחותה נמצאת בעלייה מתמדת. החיסון הקיים הוא חיסון מניעתי שפותח לפני כמעט 100 שנה ומקנה יעילות חלקית קצרת מועד, בעוד שהזנים החדשים בעלי עמידות לתרופות הקיימות. מחקרים שבוצעו עד כה במוסדות רפואיים מובילים בארץ ובחו"ל הושגו תוצאות טובות ומובהקות לחיסון ה- MTBuVax בהפעלת תאי מערכת חיסון במגוון של עשרות דוגמאות דם של חולי שחפת ובניסויי עכברים", מסר ד"ר ליאור כרמון, מנכ"ל ווקסיל ביו.