הרכבת תעניק חסות לליגת העל בכדורסל עבור 300 אלף שקל

המינהלת ממשיכה לכוון לגופים הממלכתיים, אחרי שחתמה עם הטוטו, הפיס וערוץ 1 ■ בסך-הכול יעבירו הגופים הממלכתיים לליגה העונה כ-21.8 מיליון שקל

מינהלת הליגה בכדורסל ממשיכה להגדיל את מצבת הספונסרים שלה לעונת המשחקים 2013/14 ומצרפת למעגל המסחרי שלה את רכבת ישראל. יו"ר מינהלת הליגה, שמואל פרנקל, והמנכ"ל, עדלי מרקוס, חתמו על הסכם לעונה אחת, במסגרתו תעניק הרכבת למינהלת הליגה סכום של 300 אלף שקל.

מנכ"ל המינהלת עדלי מרקוס אישר בשיחת טלפון עם "גלובס" את חתימת ההסכם וכן את העובדה שהמינהלת תקבל 300 אלף שקל מרכבת ישראל בעבורו.

בתמורה תזכה הרכבת לפרסום בשילוט האלקטרוני ("לדים") באולמות ליגת העל, לפעילות קד"מ, ובסוף העונה תיערך פעילות במסגרתה צלחת האליפות תצא למסע ברכבת לערים שקבוצותיהן תשתתפנה במשחק הגמר.

שיתוף-הפעולה עם מינהלת הליגה בכדורסל כולל היבטים תקשורתיים ושיווקיים במסגרת העלאת המודעות לנסיעה ברכבת לאירועי ספורט, תחת הקונספט: "למשחקי כדורסל נוסעים ברכבת ישראל, כי ההנאה מתחילה כבר בדרך".

ההסכם של מינהלת הליגה עם רכבת ישראל ממשיך קו ברור של פנייה לגופים הממלכתיים, זאת בזמן שהשוק הפרטי לא ממהר להשקיע בספורט הישראלי. מלבד רכבת ישראל, חתומה המינהלת על הסכמים מסחריים עם הטוטו (חסות ראשית לליגה עבור כ-9 מיליון שקל לעונה ובנוסף 3 מיליון שקל עבור "סעיף ישראליות"), עם מפעל הפיס (חסות משנית עבור כ-2.8 מיליון שקל), ולאחרונה גם הוחלף זכיין השידורים הראשי ונחתם הסכם עם ערוץ 1 הממלכתי (עבור סכום של 6 מיליון שקל).

בסך-הכול ישלמו הגופים הממלכתיים העונה לליגת העל בכדורסל מקסימום של 21.1 מיליון שקל.

על-פי הערכות, בעקבות העלייה הצפויה בהכנסות מינהלת הליגה העונה, צפוי גידול גם בתמלוגים שיועברו לקבוצות.

המדינה (בשירות מינהלת הליגה) / הסכמי החסות עם מינהלת הליגה העונה

טוטו
12 מיליון שקל

ערוץ 1
6 מיליון שקל

מפעל הפיס
2.8 מיליון שקל

רכבת ישראל
300 אלף שקל

סך-הכל: 21.3 מיליון שקל