תוכנית להגבהת מגדל בבורסה בר"ג ל-37 קומות

יזמי מגדל "גיבור ספורט" במתחם הבורסה ברמת גן מקדמים תוכנית לבניית תוספת קומות מעל המגדל הקיים ■ המגדל ממוקם מול מלון לאונרדו סיטי טאוור, והוא מתנשא כיום לגובה 29 קומות - בעלי המגדל רוצים שישתווה בגובהו למגדלים הסמוכים

יזמי מגדל "גיבור ספורט" במתחם הבורסה ברמת גן מקדמים תוכנית לבניית תוספת קומות מעל המגדל הקיים, כך נודע ל"גלובס". מגדל "גיבור ספורט" ממוקם בחלקו המערבי של מתחם הבורסה, מול מלון לאונרדו סיטי טאוור, והוא מתנשא כיום לגובה 29 קומות. לפי התוכנית, מבקשים בעלי המגדל להוסיף עד 8 קומות נוספות למגדל הקיים כדי שישתווה בגובהו למגדלים הסמוכים.

למגדל הקיים, המאכלס משרדים וקומת מסחר קטנה בקומת הקרקע, אין זכויות בנייה קיימות לצורך תוספת הקומות והפרויקט מחייב את אישור הוועדה המחוזית. לאחרונה הגישו יזמי המגדל את התוכנית לוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברמת גן, וזו המליצה להעבירה הלאה לדיון בוועדה המחוזית. במקביל, במסגרת התוכנית לא מתוכננת הגדלת שטחי החניה במגדל מעבר לחניונים הקיימים, וזאת בהמשך למגמה של הוועדה המקומית לעודד שימוש בתחבורה הציבורית.

מגדל גיבור ספורט נחשב לאחת המגדלים המבוקשים במתחם הבורסה. אסף עטיה, מנכ"ל חברת מעוף יועצי נדל"ן הפועלת במתחם, מספר כי "מחירי השכירויות במגדל נעים בין 100 ל-110 שקל למ"ר ברמת גמר מלא, מחיר שנחשב לגבוה יחסית למגדלים אחרים באזור. לפני שנתיים מכרה דלק נדל"ן את קומת המשרדים המפוארת שלה בבניין, בקומה ה-23, בשטח של כאלף מ"ר, במחיר של כ-16.5 אלף שקל למ"ר".

"המלצנו לוועדה המחוזית לקבל את התוכנית לתוספת הקומות וזה לא הולך להיות המגדל האחרון שיתווספו לו קומות במתחם הבורסה", אומר חיים כהן, מהנדס עיריית ר"ג, "יש עוד תוכניות, גם לתוספות וגם לבניינים חדשים. תוספת הקומות המבוקשת במגדל 'גיבור ספורט' תואמת את המגדלים השכנים".

כהן התייחס גם לסוגיית החניה: "התוכנית אינה כוללת הוספת מקומות חניה וזה בדיוק מה שאנחנו רוצים. לאחרונה נעשתה בדיקה תחבורתית מקיפה על כל מתחם הבורסה שקבעה כי זה האזור שבו יש את הנגישות הגבוהה ביותר של תחבורה ציבורית וכ-50% ממי שעובד במתחם מגיע אליו כך".