אייפקס במו"מ על הגדלת החזקותיה בתנובה

המו"מ לרכישת 6%-8% נוספים מהחברה מתנהל מול משקי עמק הירדן וארגונים חקלאיים מילואות

קרן ההשקעות אייפקס ישראל במגעים להגדיל את חלקה בענקית המזון תנובה ב-6%-8% נוספים. על פי גורמים המעורים בנושא, הקרן נמצאת בימים אלה במגעים לרכישת החזקות ארגונים ש"מדברים על מימוש" החזקותיהם בתנובה. לדברי גורם המעורה בנושא, מדובר במשקי עמק הירדן וארגונים חקלאיים מילואות.

קרן אייפקס וחברת ההשקעות מבטח שמיר רכשו את השליטה בקונצרן החלב בתחילת 2008, במחיר ששיקף לתנובה שווי חברה של כ-3.8 מיליארד שקל. שני הגופים שילמו בסה"כ כ-2.9 מיליארד שקל בתמורה ל-76.7% ממניות תנובה, שאותן החזיקו הקיבוצים והמושבים שנותרו עם יתרת המניות בחברה (כ-23.3%). מאז תנובה חילקה לבעלי המניות בה דיבידנדים בהיקף אדיר.

גם אייפקס מחפשת אקזיט להחזקתה בתנובה. זה זמן שעל הפרק מדובר על הנפקתה בבורסה בת"א כבר בשנה הבאה, גם אם לפי שעה אין ודאות ו/או התקדמות משמעותית ידועה. במקביל דווח על כך שאייפקס מנהלת מגעים למכירת מניות תנובה לידי תאגיד המזון הסיני ברייט פוד - שככל הידוע לא העביר עדיין הצעה קונקרטית.

שמיר קנה מניות מאשטרום

בתוך כך, מאיר שמיר, מנכ"ל ובעל השליטה במבטח שמיר , רכש היום 2.4% ממניות החברה מידי אשטרום נכסים בכ-30 מיליון שקל (רכש 250 אלף מניות במחיר של 120 שקל למניה). בנוסף, אשטרום נכסים העניקה לשמיר אופציה לרכוש ממנה חבילה זהה באותו המחיר, והיא ניתנת למימוש עד 29 ביוני 2014.

לאור זאת, בוטל הסכם שיתוף הפעולה בין שמיר ואשטרום נכסים, כך ששני הגופים אינם עוד בעלי שליטה במשותף בחברה. שמיר מחזיק עתה - לאחר העסקה - בכ-36% ממניות מבטח שמיר, שטיפסו מאז תחילת השנה בכ-75.5%, כך שהחברה נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-1.28 מיליארד שקל. אם האופציה תמומש על ידי שמיר, תגדל החזקתו במבטח שמיר לכ-38.4%.