הבחירה של טבע: שחרור הרווחים הכלואים היום או דיונים בביהמ"ש

האם טבע וצ'ק פוינט יהמרו על בית המשפט במקום לשחרר היום את הרווחים הכלואים שלהן? הלילה בחצות צפויה לפקוע הוראת השעה המאפשרת להן למשוך רווחים כלואים שצברו ולשלם מס בשיעור מופחת של עד 60%. עד מועד סגירת הגיליון לא הודיעו החברות מה בכוונתן לעשות.

אם טבע וצ'ק פוינט יחליטו שלא לבחור במסלול שמציעה הוראת השעה, תדרוש מהן רשות המסים לשלם מס מלא בגין רווחים שכבר הוציאו לחברות בנות שלהן, בהתאם לשומות ישנות שהוצאו לחברות ולשומות חדשות שיוציאו פקידי השומה. כך שתי החברות ייגררו להידיינות משפטית ממושכת מול רשות המסים בנושא.

אתמול (א') הודיעה כיל שהיא משחררת את מלוא הרווחים הכלואים של חברת מפעלי ים המלח וחברת רותם אמפרט נגב, בסך 3.8 מיליארד שקל, ותשלם עליהם מס בשיעור של 10% - כ-380 מיליון שקל. בכך הביאה כיל את סכום גביית המסים מהרווחים הכלואים ל-1.7 מיליארד שקל וקירבה את רשות המסים עוד צעד ליעד שהוצב לה - 3 מיליארד שקל. ואולם ברשות ממתינים כעת בעיקר להודעת טבע, ששחרור רווחיה הכלואים יביא את הסכום הנגבה ליותר מ-3.5 מיליארד שקל. ברשות אומרים היום שהכדור במגרש של טבע, וכי החברה מבינה שמדובר בהחלטה בין הנחת מס משמעותית להידיינות משפטית שבסופה היא עשויה לשלם מס גבוה בעשרות אחוזים מהסכום שתצטרך לשלם כעת.