אופן ססמי: שיא מכירות יומי לעליבאבא - 5.75 מיליארד דולר

ענקית המסחר המקוון הסינית הודיעה כי מכירותיה אתמול הסתכמו בכ-35 מיליארד יואן, 80% יותר מהשיא שרשמה אשתקד ■ החברה מתכננת הנפקת ענק בוול סטריט ■ לפי הערכות שוויה נאמד בכ-120 מיליארד דולר

קבוצת עליבאבא הסינית, המספקת פלטפורמות מסחר באינטרנט, הודיעה אתמול כי שברה שיא מכירות יומי נוסף, כ-80% גבוה משיא המכירות היומי הקודם. זאת, לקראת הנפקת הענק שהיא מתכננת בוול סטריט, שלפי הערכות צפויה להיות גדולה יותר מההנפקה של פייסבוק.

טאובאו (Taobao) וטימול (Tmall), שתי פלטפורמות המסחר המרכזיות של עליבאבא, רשמו אתמול שיא מכירות יומי של כ-35 מיליארד יואן או 5.75 מיליארד דולר, מעל 19.1 מיליארד יואן, השיא שרשמה החברה אשתקד. כך דיווחה החברה בחשבון הטוויטר שלה.

מכירות השיא של החברה מגיעות על רקע "יום הרווקים" שצויין אתמול בסין, מעין טוויסט ל"וולנטיינ'ס דיי" שחוגגים במדינות המערב. עליבאבא ניצלה את היום המיוחד והציפה את הרשת בפרסומים ומבצעים שונים שתדלקו את הביקושים לרכישת מוצרים באינטרנט, בסין ומחוצה לה.

"הצמיחה העצומה במכירות החברה מראות את הפוטנציאל הרב הקיים בקניות באינטרנט", אמר רונאלד וון, יועץ פיננסי בחברת Asian Capital Holdings בראיון ל"בלומברג". "הנתון הזה יאיץ את המומנטום עבור עליבאבא ויעניק למשקיעים הפוטנציאלים שלה ביטחון ויאלץ את הקמעונאים הוותיקים לחשוב על דרכים מקוריות להתמודד עם זירו תהמסחר באינטרנט".

לאחר שלפני כחודשיים כשלו המגעים של החברה להנפיק בבורסה בהונג-קונג, היא החליטה לפנות לוול סטריט. החברה תרה אחר משרדי עו"ד שיסייעו לה בהנפקה, אך עדיין לא החלה לחפש חתמים. בנקים להשקעות הצמידו לחברה שווי של 120 מיליארד דולר, לאחר שב-2012 החברה גלגלה ב-2012 הכנסות של כ-157 מיליארד דולר. הכנסות עליבאבא ברבעון השני של 2013 זינקו בכ-60% ל-1.73 מיליארד דולר, כך לפי נתונים שפרסמה יאהו, המחזיקה במניות של ענקית המסחר הסינית.