הקרב מתחמם: יחימוביץ' גייסה כספים, הרצוג ראשי רשויות

שבוע לפני הפריימריז במפלגת העבודה מתחמם הקרב על ראשות המפלגה

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', השלימה היום גיוס של 100 אלף שקל מ-500 תורמים שונים. יחימוביץ', שהקמפיין שלה בנוי כולו על תרומות קטנות ובינוניות, גייסה סה"כ כ-350,000 שקלים מיותר מ-1,000 תורמים ו-40,000 שקלים מ-120 תורמים חדשים במהלך היום.

החל משעות אחר הצהריים קיימה יחימוביץ' מבצע גיוס תרומות מרוכז שבו לקחו חלק פרט ליחימוביץ' עצמה גם חברי הכנסת אבישי ברוורמן, נחמן שי, סתיו שפיר, עמר בר לב ומיכל בירן וכן עשרות מתנדבים. הקמפיין של יחימוביץ' מבוסס על תרומות קטנות ובינוניות בלבד ונקבעה תקרה לתרומה מקסימליות של 10,000 שקלים, וזאת למרות שהחוק מתיר תרומה עד 45,000 שקלים. התרומה הנפוצה ביותר היא 100 שקלים בלבד, והתרומה הממוצעת עומדת על 325 שקלים.

מנגד, ח"כ יצחק בוזי הרצוג הודיע היום על גיוס 16 ראשי רשויות וערים שהביעו את תמיכתם בו. על פי הודעתו של הרצוג, לראש העיר תל אביב רון חולדאי, דב צור מראשל"צ, ויהודה בן חמו מכפר סבא, הצטרפו היום ראש עיריית כרמיאל ולשעבר יו"ר מרכז השלטון המקומי עדי אלדר, ראש עיריית עפולה - איציק מירון, ראש עיריית רמת השרון בפועל, שירה אבין, ראש מועצת זיכרון יעקב אלי אבוטבול, ראש מועצת אזור אריה פכטר, ראש מועצת כפר תבור יוסי דולה, ראש מועצת רמת ישי, עופר בן אליעזר, וכן במגזר ההתיישבות: ראש מועצה אזורית גלבוע דני עטר, ראש מועצת חוף הכרמל כרמל סלע, ראש מועצת זבולון דב ישורון, ראש מועצת עמק חפר - רני אידן, ראש מועצת שער הנגב - אלון שוסטר וכן ראש מועצת מגילות ים המלח מוצי דהמן.

הודעה שנמסרה ממטה הרצוג נכתב כי ראשי הרשויות סבורים כי "הגיעה העת להחזיר את מפלגת העבודה להנהיג את מדינת ישראל. מפלגת העבודה היא המקום בו יכולים לדור ביחד תושבים מצפון ומדרום מהמרכז ומהפריפריה מהעיר, מהכפר מהמושב ומקיבוץ. זו איננה מפלגת נישה צרה. הרצוג יאחד את כל שדרות המפלגה ויחזיר הביתה את אותם אלפים שעזבו אותה. אנחנו כאן כדי לבטא את עמדת השטח, ציבורים רבים חשו מודרים בבחירות האחרונות, המפלגה הזניחה את הנושא המדיני, אך גם התרחקה מהפריפריה, מההתיישבות, מהמגזרים השונים. הדרך היחידה להיות אלטרנטיבה ערכית ורעיונית היא לתת מקום לכל הפסיפס החברתי הישראלי".