עוד משקיע לגרנובסקי-דנקנר: היהודי-מקסיקני דניאל חוסידמן

חוסידמן הצטרף לקבוצת המשקיעים בהשקעה של 90 מיליון שקל ■ אם הקבוצה תזכה במכרז, צפוי חוסידמן עשוי להחזיק לפי השקעתו בכ-10% באי.די.בי

עוד משקיע לקבוצת גרנובסקי-דנקנר. היום (ד') פרסמה אי.די.בי כי איש העסקים היהודי-מקסיקני דניאל חוסידמן הצטרף לקבוצה בהשקעה של 90 מיליון שקל. חוסדימן הוא המצטרף השישי לקבוצת המשקיעים הכוללת את בעלי בי.ג'י.איי אלכסנדר גרנובסקי יחד עם נוחי דנקנר, עדיין בעל השליטה הנוכחי באי.די.בי, קבוצת נץ הבורסאית, משפחת נוימן בעלת רשת מוסכים וחברת המזון נטו מלינדה.

אם הקבוצה תזכה במכרז, צפוי חוסידמן להחזיק לפי השקעתו בכ-10% באי.די.בי ביום שלאחר הסדר החוב. היום צפוי המומחה הכלכלי מטעם ביהמ"ש בחברה, אייל גבאי, לפרסם את הדוח שלו לגבי שלוש הצעות ההשקעה השונות שהוגשו לביהמ"ש לרכישת השליטה בקונצרן.

זאת ועוד, בהודעתה מציינת אי.די.בי כי חוסידמן צפוי להפקיד את מלוא היקף השקעתו - 90 מיליון שקל - ביומיים הקרובים בחשבון נאמנות של הנאמן עו"ד ישראל שמעונוב, ובכך יביא את היקף הסכום המופקד אצל שמעונוב לכ-677 מיליון שקל.

לחוסידמן הוקנו, בין השאר, הזכות למינוי דירקטור בחברה, הצטרפות בתנאים זהים לתנאי יתר המשקיעים (שאינם NEWCO - החברה באמצעותה משקיעים יחד גרנובסקי ודנקנר בקבוצה) וכן יחולו עליו החובות מכוח הסכם בעלי המניות, לרבות מגבלות על עבירות מניות וזכות סירוב ראשונה כלפי NEWCO.

חוסידמן, 78, הוא כאמור איש עסקים יהודי מקסיקני, המוכר בארץ בעיקר כפילנתרופ. ב-2008 תרם 25 מיליון שקל לביה"ח בלינסון. הונו מוערך במאות מיליוני דולרים, והוא אחד האנשים העשירים במקסיקו ובעל חברת טרופר, יצרנית כלי עבודה בתחום האלקטרוניקה, הגינון, התעשייה הכבדה והנגרות. החברה מעסיקה אלפי עובדים ועסקיה חובקי עולם. חוסידמן הקים אותה לפני למעלה מ-40 שנה, ולפני כשש שנים העביר את השליטה לאחד מבניו ויצא לגמלאות.