לאומי שוקי הון: מניית בזק יקרה, צפויה לרדת בכ-12%

האנליסט גיל דטנר מלאומי שוקי הון: "איננו מוצאים הצדקה פונדמנטלית למחירה הנוכחי של המניה"

"גם לאחר הירידה האחרונה, מניית בזק השלימה ראלי חזק מאוד של כ-75% מתחילת השנה, מה שהפך אותה לטעמנו למעט יקרה. לכן, אנו מורידים את המלצתנו מ'תשואת שוק' ל'תשואת חסר', עם מחיר יעד של 5.3 שקל למניה - נמוך בכ-12% משווי השוק. אנו מאמינים כי עוצמת המניה הינה נובעת משילוב של מספר גורמים חיוביים, אך יחד עם זאת זמניים". כך כותב היום האנליסט גיל דטנר מלאומי שוקי הון, בעדכון לסקירתו על מניית בזק .

צירוף הגורמים החיוביים הללו פוגש את המשקיעים בזמן שהריבית הנמוכה, מה שדוחק אותם לשוק המניות - בעיקר לכאלה עם תשואת דיבידנד גבוהה. לדעת דטנר, תופעה זו מסבירה בצורה הטובה ביותר את עוצמת העליות במניה. לאור האמור, "איננו מוצאים הצדקה פונדמנטלית למחירה הנוכחי של המניה".

במרכז תזת ההשקעה של דטנר נותרה ההנחה כי בזק עתידה להיפגע מהשינויים המבנים שהשוק הקווי צפוי לעבור - בין אם מכיוון השוק הסיטונאי, מיזם חברת החשמל, או שניהם יחד. "לא ניתן להעריך בנקודת הזמן הנוכחית לא את עיתוי השינוי ולא עוצמתו, כך שבשלב זה איננו רואים לנכון לנבא שחורות. מנגד, השוק אינו מתמחר את הסיכון לחלוטין - וזה, לדעתנו, אינו סביר".

מחיר היעד כאמור יורד במעט מ-5.4 ל-5.3 שקל למניה. בלאומי שוקי הון שיפרו את התחזית במגזר הקווי נוכח התוצאות החזקות, והפחיתו את שיעור ההיוון במגזר ה-ISP/LTD/VOB לאור היציבות בתחום. "במגזר הנייד ערכנו התאמות מועטות, משום שאומדן השווי הקודם שלנו כבר גילם את הירידה בהכנסות מהוט. בנוסף, העלינו את שיעור המס שצפוי לעלות בשנה הבאה".