"ועד עובדי מזרחי-טפחות ביקש מחיר ליגואר - ורכש סוסיתא"

כך טוען ספק שנדחתה הצעתו למתנת חנוכה לעובדי הבנק ■ הוועד: "לקחנו הצעה יותר טובה במחיר יותר זול" ‏

זהר שורץ, הבעלים ומנכ"ל חברת DATABW המייבאת מוצרי אלקטרוניקה, טוען כי לאחר שהיה המציע היחיד בהצעה של ועד העובדים הארצי של בנק מזרחי טפחות לאספקת מתנה לחג חנוכה הקרוב ל-4,400 העובדים, וכי הצעתו נדחתה באופן שנראה בעיניו תמוה והוועד בחר מוצר שלטענתו נחות יותר מאשר נדרש במפרט.

לקראת חנוכה הזמין ועד עובדי בנק המזרחי הצעות לאספקת מתנה לעובדים, ובו מפרט לרמקול/דיבורית בלוטוט' עם חיבור לסלולרי או לטבלט. שורץ היה לדבריו המציע היחיד במחיר של 83 שקל ליחידה, שכללה גם מענה קולי.

לפני כשלושה שבועות החליט הוועד שלא לקבל את הצעת שורץ ובחר מוצר אחר מאותו תחום. לדברי שורץ, מדובר במוצר נחות שנרכש במחיר גבוה, ושאיננו תואם את המפרט שלפיו יצא המכרז המקורי. לדבריו, "הוועד ביקש מחיר למכונית יגואר יוקרתית, אך בפועל רכש רכב סוסיתא זול". שורץ טוען, כי המשמעות של דחיית הצעתו, לעומת רכישת המוצר הנחות, הוא תוספת עלות לרעת עובדי בנק המזרחי.

טענתו העיקרית של שורץ במכתבים ובמיילים לוועד היא, שלא ניתן לו להתמודד על אספקת המוצר עם המפרט הנחות יותר מאשר במפרט המקורי. לדבריו, "ראוי שהוועד יבדוק שוב את דרך התנהלותו. אנו מצפים שלאור העובדות יבטל הוועד את הזמנתו ויוציא דרישה חדשה בה יוכלו ספקים רבים להציע את הצעותיהם למוצר הנכון, דבר שיביא להוזלה משמעותית בעלות הרכישה לטובת העובדים שהמתנה לחג נרכשת מכספם".

מלשכת מנכ"ל בנק המזרחי, אלדד פרשר, נמסר לשורץ: "אנו לא מהווים צד לנושא, על כן יש לפעול ישירות מול ועד העובדים".

ועד עובדי בנק המזרחי, בראשות היו"ר שרה לזרוביץ והמזכיר דניאל דהן, טען בתגובה למכתבו של שורץ, כי הוועד לא התחייב לרכוש מממנו את המוצר שהציע ולא התקשר אתו בהסכם. הוועד אומר, כי "היה רשאי לבחור בכל ספק אחר ובכל מוצר אחר, לפי שיקול דעתו הבלעדי. מטרתו החידה היא לפעול לטובת ציבור העובדים ולהשיג עבורם את ההצעה המשתלמת ביותר, מבחינת טיב המוצר ומחירו".

לדברי הוועד, אין שחר לטענתו של שורץ, כאילו הצעתו היתה חוסכת כסף לעובדי הבנק, וכי "מוטב היה לו חברה עסקית כשלך היתה מקבלת את ההפסד העסקי בצורה מכובדת, במקום לבחור בדרך של הכפשות והשמצות משוללות יסוד".

מזכיר ועד העובדים, דניאל דהן, אמר ל"גלובס", כי "על הוועד לא חלה חובת מכרז. אני לא יודע מאיפה שורץ המציא את הטענות שלו. ההבדל היחידי היה שבהצעה של שורץ היה הקראת מספר טלפון. אנחנו לקחנו הצעה יותר טובה במחיר יותר זול".