נעילה מעורבת באירופה על רקע נתוני מאקרו מאכזבים

וול סטריט בעליות שערים על רקע דברי ילן ■ נעילה חיובית באסיה - בורסת יפן הובילה את העליות

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') במגמה מעורבת ביומו האחרון של שבוע המסחר העולמי. זאת, לאחר עליות חדות בבורסות אסיה מוקדם יותר היום, ונעילה חיובית בוול סטריט אמש.

בארה"ב פורסמו היום נתוני מאקרו שליליים. המחירים ששולמו בארה"ב עבור מוצרים מיובאים ירדו בחודש אוקטובר ב-0.7%, בעיקר בשל מחירי הדלק הנמוכים, כך פורסם היום בארה"ב. אנליסטים צפו ירידה קלה יותר של 0.4% במחירי הייבוא. להוציא דלק, שמחיר הייבוא שלו צנח ב-3.4%, מחירי הייבוא נותרו ללא שינוי. מחירי הייצוא של ארה"ב ירדו ב-0.5%.

כמו כן פורסם היום מדד האמפייר סטייט, אשר נפל בנובמבר לקריאה שלילית ראשונה מאז חודש מאי - 2.2- נקודות. זאת, לעומת קריאה חיובית של 1.5 נקודות באוקטובר. מדובר בהפתעה, שכן אנליסטים צפו לקריאה חיובית של עד 5.5 נקודות. בנוסף פורסם מדד התפוקה התעשייתית, אשר ירדה באוקטובר ב-0.1% - הירידה הראשונה מאז יולי. הצפי היה כי המדד ישאר ללא שינוי.

העליות בשיעור מירבי של 2% באסיה הבוקר וכן העליות של עד 0.5% בסיום בוול סטריט אמש, באו לאחר דבריה של הנגידה המיועדת של הפדרל ריזרב ג'נט יילן, שרמזה על כוונתה להמשיך במדיניות המוניטרית המקלה שנוקט הפד'. בעקבות הדברים, מדדי ה-S&P והדאו ג'ונס כבשו שיאים חדשים בנעילה.

יילן אמרה כי ‎כלכלת ארה"ב "התחזקה משמעותית" מאז המשבר הפיננסי ב-2008 והמיתון שבא בעקבותיו, אך היא עדיין זקוקה לעזרה מן הפדרל ריזרב כאשר היא ממשיכה להבריא. תמיכה בהתאוששות הכלכלית היא הדרך הטובה ביותר לחזור למדיניות מוניטרית נורמלית ויהיה זה מסוכן להפסיק מוקדם מדי את תוכניות ההקלה, בייחוד כאשר הכלכלה עדיין במצב שברירי. הבראה חזקה יותר תאפשר לפד' להפסיק לרכוש אג"ח ב-85 מיליארד דולר בחודש".

בין המניות הבולטות באירופה נציין את Vivendi SA , שאישררה את התחזיות לכל שנת 2013. מניית Serco בולטת לאחר שזכתה להעלאת המלצה מ-UBS.

עליות באסיה

בורסות אסיה נסחרו הבוקר בעליות שערים חדות בהמשך לנעילה החיובית בוול סטריט אמש. בורסת יפן הובילה את המגמה החיובית במזרח.

ביפן מדד הניקיי סיים היום בעלייה של 1.95% מעבר ל-15,000 נקודות לראשונה מאז חודש מאי על רקע הין החלש. המדד השיג תשואה שבועית חיובית של כ-7.8% - הגבוהה ביותר השנה. בקרב המניות הבולטות ביפן נציין את מניות הפיננסים Mitsubishi UFJ ו-Mizuho Financial Group , שטיפסו אחרי שהעלו את תחזיותיהן השנתיות לרווח.

גם היצואניות הגדולות ביפן עלו על רקע הין שנחלש מול הדולר: נציין את מניית Toyota Motor ו-Honda Motor .

בסין המניות טיפסו על רקע דיווחים ותקוות לסיוע ממשלתי לחברות בבעלות ממשלתית בדמות תוכנית רפורמות חדשה.