חור בכיס: כמה מוציאים הישראלים בשנה אצל רופא השיניים?

מכון מידע שיווקי סי.איי: ההוצאות על טיפולי שיניים במרפאות הפרטיות עומדות על כ-3,643 שקל בממוצע לאדם בשנה, לעומת 2,107 שקל במרפאות קופות-החולים

ההוצאות על טיפולי שיניים במרפאות הפרטיות בארץ עומדות על כ-3,643 שקל בממוצע לאדם בשנה, לעומת 2,107 שקל במרפאות קופות-החולים - כך עולה מסקר שערך מכון המחקר מידע שיווקי סי.איי.

מהסקר עולה כי 72% מהאוכלוסייה בישראל פוקדים את רופא השיניים לפחות פעם בשנה. תדירות הביקורים עולה ככל שהגיל עולה. לקוחות מרפאות השיניים הפרטיות מגיעים לטיפול אצל הרופא בתדירות של אחת למספר חודשים, ואילו לקוחות קופות-החולים מגיעים לטיפול רק פעם בשנה.

כ-60% מהציבור בישראל מעדיף את טיפולי השיניים שלו אצל רופא פרטי, לעומת 37% שמעדיפים את מרפאות השיניים של קופות-החולים.

בעלי ההכנסות הגבוהות יותר מבקרים אצל רופא הפרטי - כ-20% מהמבקרים אצל רופא השיניים לא משלמים, ואילו אלה הנאלצים לשלוף את הארנק מוציאים בממוצע 3,060 שקל.

עוד עולה מהסקר כי כ-23% מאוכלוסייה עדיין מפחדים מטיפולי שיניים - הסיבות העיקריות שבגללן אנשים יחליטו אם ללכת יותר או פחות לרופא שיניים הן בעיקר המחיר והתקשורת הטובה עם הרופא. לבסוף - 23% היו מבקרים יותר אצל רופא השיניים אם לא היו מפחדים.

נעם רז, מנכ"ל מכון המחקר מידע שיווקי סי.איי, מציין כי "באופן כללי ניתן לומר כי המודעות של הציבור הרחב לבריאות הפה גדולה, ולכן גם, כפי שעולה מהסקר, רובו הגדול מבקר את רופא השיניים שלו לפחות פעם בשנה.

"עם זאת, צריך לזכור כי טיפולי שיניים מהווים לעיתים הוצאה גדולה ביחס לשאר ההוצאות של בני המשפחה, ולכן בעוד שבעלי הכנסה ממוצעת או יותר מטפלים בשיניים באופן מסודר, אלה שהכנסתם מתחת לממוצע רואים את רופא השיניים רק שכואב להם ממש".

ד"ר רפאל בבקוב, רופא שיניים ומנהל מרפאת שיניים "רפאל", אומר בתגובה לתוצאות הסקר: "הציבור מעדיף את הרופא הפרטי הקבוע, שהוא מכיר וסומך עליו על פני רופאים מתחלפים שהוא אינו מכיר. הרופא הפרטי מציע שירות איכותי, יחס אישי וזמינות גבוהה יותר בקביעת תורים. בעוד שהמטופל מקבל מענה מיידי ברפואה הפרטית, הרי שבמרפאות קופות-החולים הוא נאלץ לעיתים להמתין ימים ארוכים, וזה כנראה מה שמשפיע עליו לבחור במרפאות השיניים הפרטיות".

מיקי מלכה, מנהל השיווק ושירות הלקוחות של "מכבידנט", מסר כי "בשנים האחרונות אנו מבחינים במגמת גידול הולכת ומתמשכת של הלקוחות המעדיפים לצרוך את שירותי רפואת השיניים שלהם במרפאות השיניים של קופות-החולים על פני מרפאות השיניים הפרטיות.

"הצרכנים מבינים שבאפשרותם ליהנות, היום יותר מתמיד, מרפואת שיניים איכותית ובטוחה ללא צורך להיגרר להוצאות גדולות כמו בעבר, וזאת כתוצאה מההרחבה משמעותית של סל ההטבות של הביטוחים המשלימים, אשר הוזילה באופן משמעותי את מחירי טיפולי השיניים במרפאות קופות-החולים".