עובדת ברשות השידור תובעת את המנכ"ל בגין התנכלות

תובעת 350 אלף שקל מיוני בן-מנחם בטענה לשורת מהלכים שנועדו לפגוע בעבודתה ■ מבקר המדינה: אין ראיות לכך שגילת התנכל לדוברת הרשות

עובדת ברשות השידור תובעת את המנכ"ל יוני בן-מנחם בטענה כי התנכל לה בשל היותה הממונה על מעמד האישה בגוף השידור. על-פי התביעה התנקם בה בן-מנחם לאחר שטיפלה בתלונה אנונימית נגדו. העובדת, נאווה קוכנובסקי, טוענת כי החליט להדיחה ללא שימוע מתפקידה הקבוע מיד עם כניסתו לתפקיד, לאחר ששימשה בו 10 שנים.

קוכנובסקי הגישה את התביעה על סך 350 אלף שקל אתמול לבית הדין לעבודה בירושלים באמצעות משרד עורכי הדין סלאמה-עבד, והיא דורשת לחייב אישית את בן-מנחם. היא טוענת עוד לשורה ארוכה של מהלכים שביצע בן-מנחם ולטענתה פגעו בעבודתה התקינה כמנהלת מרכז ההדרכה של רשות השידור.

מטעם בן-מנחם מסר בתגובה: "מדובר בטענות ממוחזרות של קוכנובסקי שכבר נדונו בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בעבר בתביעות שהגישה והופרכו לחלוטין. מנכ"ל רשות השידור מנהל את הרשות על-פי כללי המנהל התקין ומקפיד לשמור על כבודם של כל העובדות והעובדים. מוזרה העובדה שקוכנובסקי ממחזרת טענות שנדחו כבר לפני שנה וחצי על-ידי בית המשפט וייתכן שהיא משמשת כלי בידי גורמים אינטרסנטים המנסים להכפיש את המנכ"ל במסגרת המאבקים הפנימיים ברשות השידור".

מבקר המדינה: אין ראיות לכך שגילת התנכל לדוברת הרשות

מבקר המדינה לא מצא תשתית ראייתית המצביעה על כך שיו"ר רשות השידור אמיר גילת התנכל לדוברת הרשות לינדה בר. החלטה בעניין נמסרה אתמול (ב'), לאחר שלפני כחצי שנה ביקשה בר צו הגנה מיוסף שפירא ובקשה להכריז עליה כחושפת שחיתות. לדבריה, עברה בר מסכת התנכלויות מצד גילת, בכללן בקשה מטעמו להפריט את מוסד דוברות רשות השידור. בר טענה עוד, כי גילת לא זימן אותה לישיבות מכריעות וסיכל בחירתה לתפקיד הממונה על מניעת הטרדות מיניות ברשות השידור. כעת, כאמור, הוחלט לא להעניק לה את צו ההגנה לאחר שלא נמצא קשר בין הדברים שחשפה בר לכאורה, ובין היחס של גילת כלפיה.

בר מסרה בתגובה: "העמדה שאליה הגיע הנציב, למרבה הצער, היא תוצאה מוזרה ומקפחת שאינה עושה עמי צדק. עורכת הדין אלמוגית אביטל ואני למדות את עמדת המבקר ובהתאם לכך ננקוט הליכים ככל שיהיה בזה צורך".