הסכם של 4 מיליון דולר בין חברת הדסית לבין סינקטיק הפולנית

מדובר בהסכם לשיתוף-פעולה עם חברת סינקטיק (Synektik) הפולנית, לפיתוח של סמנים להדמיה לשם אבחון של מחלות כלי דם בלב

הדסית , חברת מסחור הטכנולוגיות של בית החולים הדסה, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת סינקטיק (Synektik) הפולנית, לפיתוח של סמנים להדמיה לשם אבחון של מחלות כלי דם בלב. ההסכם הוא בהיקף של 4 מיליון דולר ותמלוגים.

ההסכם כולל מימון על ידי סינקטיק של מחקרים במעבדה ובבעלי חיים שיבוצעו בסמנים בבית החולים במשך תקופה מתוכננת של שלוש שנים. לאחר מכן יעברו הצדדים לניסויים בבני אדם שיבוצעו יחדיו על ידי שני הגופים, והדסית תתוגמל בתשלומי אבני דרך ככל שיתקדמו הניסויים הללו.

תגביר את אמינות האבחון

בתמורה תקבל סינקטיק רישיון בלעדי בינלאומי לשיווק הטכנולוגיה, אם וכאשר תגיע לשוק, והיא תשלם להדסית תמלוגים מן המכירות. על ההסכם חתמו נשיא חברת סינקטיק מר סזרה קוזנצקי ומנכ"ל הדסית ד"ר עינת זיסמן.

הטכנולוגיה נשואת ההסכם מבוססת על חומר אשר ניתן להזריק לגוף והוא מזוהה על ידי מכשירי הדמיה מסוג PET/CT. החומר משתלב בזרימת הדם ללב וכך מאפשר לאמוד את טיב זרימת הדם ללב באופן לא פולשני, וכך להבין את הנזק שנגרם לשריר הלב ולנבא את מידת ההחלמה של שריר הלב לאחר התקף לב או ניתוח מעקפים. להערכת הדסית וסינקטיק, המדידה באמצעות הסמן, המיועדת לאבחון חולים במחלות העורקים הכלילים, תגביר את האמינות והדיוק של האבחון והתאמת הטיפול לעומת השיטות הנהוגות היום.

פרופ' איל משעני מנהל יחידת הציקלוטרון והרדיו-כימיה במרכז לרפואה גרעינית של בית החולים הדסה עין כרם, ציין כי המימון יסייע בהמשך המחקר והפיתוח ברמה הפרה קלינית ובהכנה לקראת ניסוי קליני.

חברת סינקטיק היא חברה ציבורית שעוסקת ב-20 שנה האחרונות בהדמיה רפואית מתקדמת ומתן שירות לבתי חולים וקליניקות בפולין ומחוצה לה, ונסחרת בבורסה של וורשה בשווי של כמה עשרות מיליוני דולרים.