מסתמן: ההצעות להסדר באי.די.בי לא זכו לרוב הנדרש

אסיפת הנושים המכרעת, בה יקחו חלק גם הבנקים לאומי וקרדיט סוויס, תערך ביום ראשון הקרוב, לא מן הנמנע כי לקול שלהם יהיה משקל מכריע במסגרת הצבעות אלה ■ אי.די.בי בתגובה: "משוכנעים כי לאחר שיתפרסמו תוצאות האמת - יתברר כי להצעת החברה עדיפות גדולה על פני ההצעות האחרות״

ההצבעות על הסדר החוב באי.די.בי ננעלו היום (ד') ב-17:30, ומסתמן כי אף אחת מהן לא זכתה לרוב הנדרש (75%). כך נודע ל"גלובס". עם זאת, נציין כי עדיין לא ידוע הערך הנקוב של החוב שהשתתף בהצבעות שכן חלק מהנאמנים נמנעו עד כה מלספור את הקולות.

נציין כי אסיפת הנושים המכרעת, בה יקחו חלק גם הבנקים לאומי וקרדיט סוויס, תערך ביום ראשון הקרוב. לא מן הנמנע כי לקול שלהם יהיה משקל מכריע במסגרת הצבעות אלה, זאת כאשר תשומת הלב תתמקד בעיקר בהחלטתו של לאומי, שבעבר חזר בו ממחיקת חוב של 150 מיליון שקל לגנדן (החברה הפרטית באמצעותה שולט דנקנר בקונצרן), האם יתמוך או יתנגד להצעתם של גרנובסקי-דנקנר.

נזכיר כי מחזיקי מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות חדלת הפרעון, הצביעו על לא פחות מארבע הצעות להסדר חוב בחברה: שתי החלופות שהציעה קבוצת גרנובסקי-דנקנר, הצעת קבוצת דולפין בראשות אדוארדו אלשטיין והצעתוה של אקסטרא הולדינג בראשות מוטי בן משה. זאת לאחר שבתחילת השבוע, דחה אורנשטיין את בקשתם של השניים האחרונים לעלות את הצעתם המשותפת במסגרת אסיפות האג"ח המקדימות שנערכו השבוע.

לא מן הנמנע כי משמעות תוצאות ההצבעה הן כי המשקיעים מאותתים בכך לשופט המחוזי איתן אורנשטיין, שהם מעוניינים בסבב נוסף של הצבעות, בו תשתתף גם ההצעה המשותפת של אלשטיין ובן-משה.

עם זאת, נציין כי בהתאם להחלטת השופט, לא התייקמו בהצבעות אלה פסילת קולות בשל ניגוד עניינים של הגופים המוסדיים האוחזים באג"ח של החברה.

מאידיבי אחזקות נמסר כי "מבדיקה שביצעה החברה עולה כי ההצבעות טרם נספרו ובשלב זה אין שום תוצאות. ההדלפות כביכול על תוצאות הצבעת מחזיקי האג״ח, הם ניסיון פסול נוסף של גורמים בעלי אינטרס להשפיע על ההליכים באמצעות כלי התקשורת ולעקוף את החלטות בית המשפט. אנו משוכנעים כי לאחר שייספרו ההצבעות ולאחר שיתפרסמו תוצאות האמת - יתברר כי להצעת החברה יש עדיפות גדולה ומשמעותית על פני שתי ההצעות האחרות״.

גם היום סיפקה סאגת אי.די.בי דרמות, כמיטב המסורת של האסגה עד כה, כאשר בצהרי היום פרסם אורנשטיין, פרסם את החלטתו בהמשך לבקשות למקצה שיפורים בהצעות לרכישת השליטב בקונצרן, אשר הוגשו לו ע"י נאמני אג"ח אי.די.בי אחזקות, וקבוצת דולפין של אדוארדו אלשטיין יחד עם קבוצת אקסטרא הולדינג של מוטי בן-משה.

בהחלטתו קבע השופט כי יוגשו לו תוך יממה בלבד, תגובות לבקשות אלה, אשר עיקרן העלאת ההצעה המשותפת של אלשטיין ובן משה להשקעה בקונצרן, המקפלות בתוכן דחייה בלו"ז שקבע השופט לסיום הסאגה.

במהלך היום, הגישו נאמני אג"ח אי.די.בי אחזקות, אלשטיין ובן-משה בקשה לעלות את הצעתם המשותפת של דולפין ואקסטרא הולדינג בפני מחזיקי האג"ח. בבקשתם הלינו אלשטיין ובן משה כנגד החלטת השופט אורנשטיין בתחילת השבוע, אשר דחתה את העלאת ההצעה המשותפת שלהם, כי "התוצאה של ההחלטה יוצרת חוזר צדק משווע". עוד הוסיפו כי הדחייה יוצרת מצב בו "קבוצת אלשטיין יוצאת כאשר ידה על ראשה".