MLS: יותר ממחצית מהקבוצות מרוויחות כסף

"פורבס": שווי קבוצה ממוצע בליגת הכדורגל האמריקאית צמח בחמש השנים האחרונות ב-175% ועומד כיום על 103 מיליון דולר

במקביל להכרזה השבוע‏‎ ‎על הקמתה של קבוצת ה-‏MLS‏ ה-21 בשנת 2015 באורלנדו, והדיווחים לפיהם דייויד בקהאם הולך להקים קבוצה חדשה במיאמי - מתברר שליגה הכדורגל האמריקאית ממשיכה בצמיחה הכלכלית האדירה שלה: שווי קבוצה ממוצע עומד על 103 מיליון דולר, עלייה של 175% תוך חמש שנים. כך מפרסם המגזין "פורבס".

בעוד שבעבר רוב הקבוצות הפסידו כסף, לפי "פורבס" 10 מתוך 19 הקבוצות הקיימות כיום בליגה סיימו את העונה האחרונה (2012) ברווח תפעולי. ההכנסה הממוצעת לקבוצת ‏MLS‏ מסתכמת ב-26 מיליון דולר, והרווח התפעולי הממוצע עומד על 1.78 מיליון דולר לקבוצה.

‏סיאטל סאונדרס, שהחלה לשחק בליגה בשנת 2009 ונמצאת בין היתר בבעלות של המיליארדר פול אלן והקומיקאי דרו קארי, היא הקבוצה בעלת השווי הגבוה ביותר לפי "פורבס" - מוערכת ב-175 מיליון דולר. הסאונדרס מובילים את הליגה מבחינת הכנסה שנתית (48 מיליון דולר) ורווח תפעולי (18.2 מיליון דולר). הסאונדרס רשמו בעונה האחרונה ממוצע של 44,038 צופים למשחק - הגבוה ביותר ב-‏MLS‏, ונתון שלא היה מבייש גם קבוצות בכירות בכדורגל האירופי.

‏הגלאקסי ממשיכה להיות קבוצה רווחית גם בעידן פוסט בקהאם: הקבוצה מלוס אנג'לס רשמה הכנסה של 48 מיליון דולר בשנה החולפת (מקום 2 בליגה) ורווח תפעולי של 7.8 מיליון דולר (מקום 4).

ניו יורק רד-בולס ממשיכה את הקו שמאפיין את קבוצות הספורט הניו יורקיות בספורט האמריקאי: רשמה בשנה האחרונה את ההפסד התפעולי הגבוה ביותר מבין 19 הקבוצות בליגה - 6.3 מיליון דולר, בעיקר בגלל סעיף שכר שחקנים גבוה.