מופז: לישראל אין יכולת צבאית להסיר את איום הגרעין האיראני

"נתניהו מנהל קרב מאסף והיה נכון יותר שאנו נצטרף באופן שקט במטרה לסגור עם האמריקאים את האסטרטגיה שלנו ואת הקווים האדומים שלנו. אין ספק כי יש בעיות של קשר אישי וחוסר כימייה"

יו"ר קדימה, ח"כ שאול מופז, טען היום (ה') בכנס ב"אקדמית גורדון", במכללה לחינוך בחיפה, כי ישראל חייבת להצטרף להסכם הנרקם בין מעצמות המערב לבין איראן. "למרות איומי ראש הממשלה", אמר מופז "כי אין ביכולתה הצבאית של ישראל להסיר את האיום הגרעיני האיראני אלא רק לעכבו תוך התמודדות עם פריצת מלחמה אזורית בשתי חזיתות לפחות". הרמטכ"ל לשעבר אמר כי "רק לארה"ב ולמדינות המערב יש היכולת הצבאית להתמודד עם הכוחות האיראניים ובכלל זה, משמרות המהפכה".

מופז התייחס בדבריו לשיחות בג'נבה: "האסטרטגיה הישראלית נכשלה והיה ניתן לבחור באסטרטגיה אחרת. נתניהו מנהל קרב מאסף והיה נכון יותר שאנו נצטרף באופן שקט במטרה לסגור עם האמריקאים את האסטרטגיה שלנו ואת הקווים האדומים שלנו. אין ספק כי מדובר בבעיות של קשר אישי וחוסר כימייה".

מופז מבקש לשמור על ערנות צבאית: "להכין אופציה צבאית זה דבר נכון. יש הבדל בין הכנה לבין הפעלה של האופציה. כעת אנו צריכים לשמור על אופציה זו לעת צרה, שכן, אנו צריכים לדעת מהן המשמעויות של הפעלת כוח". עוד הוסיף: "ישראל עלולה להצית מלחמה אזורית ועל כן יש לשקול זאת בכובד ראש".

מופז התייחס גם להסלמת אירועי הטרור בחודשים האחרונים: "אין להקל ראש ולכנות זאת פיגועי אווירה. זו סיסמא לא נכונה בעליל. מדובר ברצח לכל דבר ולא בדבר אחר. אם ארבעת החיילים היו נרצחים ביום אחד, כל המדינה הייתה רועשת וגועשת. מה שאנו חווים כעת זה טרור. עלינו לסרוק במסרק דק את כל אישורי העבודה בישראל על מנת לוודא שאין פוטנציאל לרוצחים פלשתינאים נוספים".