ערוצים 2 ו-10 ימשיכו להיות מופצים בלוויין לשנתיים נוספות

זאת לאחר שעלויות ההפצה הוזלו ב-50% לכמיליון שקל לערוץ ■ החשיבות היא בעיקר עבור המגזר הערבי, אשר צופה בערוצים הישראליים באמצעות הלוויין

ערוץ 2 וערוץ 10 ימשיכו להיות מופצים מעל גבי הלוויינים הפרטיים למשך שנתיים נוספות. זאת לאחר מגעים מתמשכים בין הרשות השנייה לזכייניות הטלוויזיה, שסירבו להמשיך ולשלם את הסכום ששילמו עד כה לטובת המשך הפצתם על-ידי חברת חלל.

בתום המגעים אותם ניהל מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, הופחתו התשלומים ב-50% לכמיליון שקל לערוץ, כלומר מיליון שקל לישראל 10 וחצי מיליון שקל לזכייניות 2 קשת ורשת.

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", ההחלטה של הזכייניות שלא להמשיך ולממן את הפצתן על גבי הלוויין הייתה פוגעת בעיקר במגזר הערבי בישראל. זאת לאור העובדה שמרבית משקי-הבית במגזר מחזיקים בצלחות לוויין פרטיות ואינם מחוברים לכבלים או ללוויין.

לאור הדברים הוחלט במשרד התקשורת לצאת בקמפיין, בעיקר במגזר זה, שיעודד את הציבור לרכוש גם ממירי עידן+, בנוסף לצלחות הלוויין, על מנת שבעתיד יוכלו לקלוט את הערוצים הישראליים הבסיסיים.

לאחר שהצדדים הגיעו להבנה, חתם שר התקשורת גלעד ארדן על הוראת השעה המאפשרת את המשך ההפצה לשנתיים נוספות. "נאפשר לאזרחים במדינת ישראל לקלוט שידורים גם ללא תלות בהוט וב-yes", אמר ארדן, "לא נתעלם מחלק משמעותי באוכלוסייה הקולט את שידורי ערוצים 2 ו-10 באמצעות צלחות לוויין פרטיות".