מיקרוסופט פתחה חנות מקוונת למכירת מוצרי "אנטי-גוגל"

החנות תמכור קו מוצרים בשם "Scroogled" הכולל קפוצ'ונים, כובעים, כוסות קפה וחולצות טי - כולם ממותגים במסרים אנטי-גוגליים

מיקרוסופט משמנת את מכונת האנטי-גוגל שלה. ממש לקראת עונת החגים, ענקית התוכנה פתחה אתמול (ד') חנות אונליין שתמכור קו מוצרים הקרוי Scroogled. בחברה מבקשים למכור קפוצ'ונים, כובעים, כוסות קפה וחולצות טי - כולם ממותגים במסרים אנטי-גוגליים.

"Keep calm while we steal your data" ("הישאר רגוע בזמן שאנחנו גונבים את המידע שלך") הוא אחד המסרים שמופיעים על המרצ'נדייז מבית ענקית התוכנה.

אחד מסמלי הקמפיין הוא עכביש ממותג גוגל, הנושא את הסלוגן: "Step into our web" ("היכנס לרשת שלנו"). חולצת טי הנושאת את הסלוגן הראשון נמכרת באתר בכ-12 דולר. ספל קפה עם סלוגן אחר (בתמונה) עולה 8 דולר וכבר אזל מהמלאי תוך פחות מ-24 שעות מאז השקת החנות.

נציג מיקרוסופט מסר ל"אד אייג'" כי המטרה של החנות אינה לעשות כסף, אלא לתת ללקוחות שמודאגים מעקרונות הפרטיות של גוגל דרך להביע את רגשותיהם.

מאחורי המהלך הזה יש היסטוריה של יריבות ארוכה בין ענקית התוכנה לענקית החיפוש. המלחמה מאחורי הקלעים נמשכת כבר שנים, וכעת נושא הפרטיות נמצא במוקד.

פתיחת החנות מיקרוסופט גם גורפת גל של יחסי ציבור לקמפיין Scroogled. בעת כתיבת הידיעה, הקישור הישיר לחנות של מיקרוסופט צויץ יותר מ-850 פעם, למרות שרוב הציוצים היו נגד מיקרוסופט עצמה.

"מיקרוסופט רוצה שאני אשלם על הפרסום שלה?", נכתב באחד מהם. בציוץ אחר נכתב: "כאילו שאשלם 20 דולר כדי להיות שלט חוצות של קמפיין גרוע". אחד המצייצים אף כתב: "למיקרוסופט יש את צוות השיווק הגרוע בעולם".

המהלך הנוכחי של מיקרוסופט מגיע שנה בדיוק לאחר שהשיקה את הקמפיין ואתר Scroogled נגד גוגל ומדיניות הפרטיות השנויה במחלוקת שלה. במרכז הקמפיין והאתר יש סרטונים והסברים מילוליים רבים על כך שמוצרי הליבה של גוגל פוגעים בפרטיות של המשתמשים שלהם. כך, למשל, מופיעה ביקורת נגד שירות ג'ימייל, שסורק את כל המיילים של המשתמשים בו - פרטיים, עסקיים וכו' - כדי לייצר מודעות טקסט רלוונטיות.

אל מול כל הטענות האלה, מיקרוסופט מציעה את המוצרים שלה - כמו מנוע החיפוש בינג או ווינדוס פון, שלטענתה אינם פוגעים בפרטיות של המשתמשים.