למרות עלייה בשימוש בכרטיסי אשראי - קיפאון בהכנסות כאל

רשמה הכנסות של 37 מיליון שקל ברבעון השלישי ■ האשראי ללקוחות צמח ב-4% מתחילת השנה

חברת כרטיסי האשראי כאל פרסמה היום את דוחות הרבעון השלישי, ומהם עולה כי למרות העלייה בשימוש בכרטיסי האשראי של החברה, הכנסותיה שמרו על קיפאון והרווח הנקי צנח בכ-32%, ל-37 מיליון שקל. נציין כי הירידה ברווח נובעת בעיקר בשל עלייה בהיקף התשלום לבעלי השליטה של החברה - בנק דיסקונט והבינלאומי - בעבור הפצת כרטיסי האשראי. בתשעת החודשים הראשונים של 2013 רשמה כאל רווח של 104 מיליון שקל - ירידה של 35% לעומת התקופה המקבילה.

צמיחה בתחום החוץ בנקאי

היקף השימוש בכרטיסי האשראי של החברה עמד ברבעון השלישי על 15.1 מיליארד שקל - צמיחה של 7.5% לעומת הרבעון המקביל. כאמור, ההכנסות של החברה לא צמחו ונותרו על 291 מיליון שקל, בעיקר בשל הירידה בעמלה הצולבת.

הוצאות המכירה והשיווק של החברה ירדו בכ-10% לעומת הרבעון המקביל, לרמה של 47 מיליון שקל, בעיקר בשל צמצום תקציבים. עם זאת, ייתכן שברבעונים הקרובים נראה דווקא עלייה בהוצאות אלה.

לכאל, שבניהולו של דורון ספיר, יש נכון לסוף הרבעון השלישי 1.71 מיליון כרטיסי אשראי פעילים, כשמספרם צמח ב-100 אלף מתחילת השנה.

בכאל שמו דגש על פיתוח הכרטיסים החוץ בנקאיים, ומספר הכרטיסים הפעילים בקטגוריה זו צמח ב-50 אלף מתחילת השנה, ל-573 אלף כרטיסים.

עוד נציין כי לאחר תקופה ארוכה של דשדוש בתחום האשראי החוץ בנקאי, כאל מציגה כעת צמיחה: האשראי החוץ בנקאי שמעניקה החברה ללקוחותיה הפרטיים עמד על 1.97 מיליארד שקל - עלייה של 4% מתחילת השנה.

בחברה רואים בתחום זה מנוע צמיחה מרכזי, ומתכוונים להמשיך לצמוח בו, תוך הקפדה על פיזור רב של ההלוואות.

הריבית הממוצעת שכאל גובה על הלוואותיה עומדת על 11.3%. מדובר בריבית גבוהה, אך בירידה של קרוב ל-1% לעומת הריבית שנגבתה בתחילת השנה. בכאל מתכוונים לנסות לפעול להורדת הריבית הממוצעת על ידי איסוף יותר מידע על הלקוחות, מה שיאפשר לאמוד טוב יותר את הסיכון, וכן מקווים כי כניסת תעודת הזהות הבנקאית בעוד כשנה תסייע גם כן בתהליך זה.