"כולם מדברים על פליטים פלסטיניים; מה עם פליטים יהודיים?"

שר התשתיות והאנרגיה, סילבן שלום, בכנס או"ם על "צדק לפליטים יהודיים ממדינות ערב": ממשלת ישראל והקונגרס היהודי מכינים רשימה של נכסים שפליטים יהודיים הותירו אחריהם במדינות ערביות

"אנו שומעים באו"ם רבות על סבלם של 700 אלף הפליטים הפלסטיניים, אך אפילו לא מילה אחת על 850 אלף הפליטים יהודיים ממדינות ערב". כך אמר אתמול (ה') שר התשתיות והאנרגיה, סילבן שלום, בכנס "על צדק לפליטים יהודיים ממדינות ערב", שנערך במרכז האו"ם בניו-יורק.

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, אמר בכנס: "מאז 1947, קיבל או"ם 101 החלטות על הפליטים הפלסטיניים, אך אף לא החלטה אחת על הפליטים היהודיים ממדינות ערב".

הכנס, שנערך זו השנה השניה ברציפות, נועד להגביר את המודעות הבינלאומית לעוולות שנגרמו למאות אלפי הפליטים היהודיים שנאלצו להשאיר מאחוריהם בתים ורכוש אחר במדינות ערביות כדי לחמוק מסכנות קיומיות. באירוע השתתפו גם נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רון לאודר, מנכ"ל ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים הגדולים בארה"ב, ונותני עדויות אישיות מסוריה, מצרים ועיראק. שגרירים ודיפלומטים אחרים ממדינות רבות נכחו בכנס והוא הועבר בשידור חי בערוץ הטלוויזיה של או"ם.

שלום הכריז, ש"מדינות ערב חייבות לקבל אחריות על הרכוש והאדמות שהוחרמו מהיהודים" שנמלטו מהן. הוא ציין, שממשלת ישראל והקונגרס היהודי העולמי מכינים רשימה של כל הנכסים שהותירו מאחוריהם במנוסתם יהודי המדינות הערביות.

"משפחתי היתה חלק מהקהילה היהודית המשגשגת בטוניסיה וכמו משפחות רבות אחרות נאלצה אף היא לברוח בגלל חקיקה אנטי-יהודית שאסרה על הקהילה היהודית לנהל מערכת משפט עצמאית ולקיים את המועצה הקהילתית, ואף איפשרה חילול והרס של בתי-כנסת עתיקים וגזל רכוש ואדמות", אמר שלום.

והשגריר פרושאור הוסיף: "לא נתיר לטאטא את ההיסטוריה של הפליטים היהודיים אל מתחת לשטיח הפרסי".