סאן טים עברה לרווח של 1.1 מיליון שקל ברבעון החולף

פרויקט תלמי יוסף, בהיקף של 9 מגה וואט, הופעל באופן מסחרי ומייצר הכנסות בקצב שנתי של 16 מיליון שקל ו–300 מיליון שקל לאורך תקופת הפעלה של 20 שנה

חברת סאן טים גרופ , העוסקת ביזום ותפעול פרויקטי יצור חשמל מאנרגיה מתחדשת, פרסמה היום (ב') את הדוחות הכספיים שלה לרבעון שלישי של 2013. לאחר מועד הדוח, פרויקט תלמי יוסף, בהיקף של 9 מגה וואט, הופעל באופן מסחרי ומייצר הכנסות בקצב שנתי של 16 מיליון שקל ו-300 מיליון שקל לאורך תקופת הפעלה של 20 שנה. החברה הכירה בפרויקט כנכס פיננסי.

הכנסות החברה ברבעון החולף הסתכמו ב-18 מיליון שקל, לעומת כמיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי זינק ל-5.2 מיליון שקל מ-578 אלף שקל והחברה רשמה רווח נקי של 1.1 מיליון שקל לעומת הפסד של 715 א' ש' ברבעון המקביל.

"אנו שמחים על התוצאות של החברה מתחילת השנה וגאים על השלמת החיבור של אחד המתקנים הגדולים בישראל, פרויקט תלמי יוסף, לרשת החשמל הארצית", מסר גוסטבו טרייבר, מנכ"ל סאן טים גרופ. "הפעלת המתקן מהווה הוכחה ליכולת החברה ליזום פרויקט בהיקף משמעותי החל משלב התכנון וקבלת האישורים ועד חיבור אופרטיבי של המתקן. בנוסף לפרויקט זה, לחברה מתקנים מניבים נוספים כך שהערכת ההכנסות הינה בקצב שנתי של 20 מיליון שקל. כיום היקף ייצור החשמל של החברה עומד על כ-10 מגה וואט ובכוונתנו לפעול להכפלת היקף הייצור של החברה, גם באמצעות צמיחה שאינה אורגנית ופעילות בתחום מחוץ למדינת ישראל".

פרויקט תלמי יוסף, הממוקם בסמוך למושב תלמי יוסף בחבל שלום, מהווה את הפרויקט הדגל של החברה. הפרויקט משתרע על שטח של 160 דונם והינו בהספק של 9 מגה וואט. עלות הפרויקט הינה 100 מיליון שקל והוא ממומן באמצעות מימון בנקאי (80%). בנוסף, לחברה 27 מערכות קטנות בהספק כולל של 1.3 מגה וואט אשר הניבו הכנסות של כ-3.5 מיליון שקל בשנת 2012. החברה מקדמת בנייתם של כ-11 מתקנים בינוניים, מהם 7 פרויקטים בהספק מצטבר של 3.5 מגה וואט בעלי הסתברות סבירה למימוש (50%).