ושוב: בכירים בחברת החשמל לא יפרשו בגיל 67

דירקטוריון חברת החשמל יתבקש להאריך בישיבתו הקרובה את כהונת סמנכ"ל משאבי האנוש של החברה לאחר שהגיע לגיל פרישה ■ בהנהלה טוענים כי הישארותו חיונית להצלחת המו"מ להסכם רפורמה

דירקטוריון חברת החשמל יתבקש להאריך בישיבתו הקרובה את כהונת סמנכ"ל משאבי האנוש של החברה, איקה יכין, בחצי שנה נוספת, לאחר שהגיע לגיל פרישה. בהנהלת החברה טוענים כי הישארות יכין חיונית להצלחת המו"מ להסכם רפורמה. אלא שהיוזמה מעוררת התמרמרות בקרב עובדים רבים לאחר שבקשות דומות שהוגשו על ידי עובדים זוטרים ועובדים בדרגי הביניים - נדחו כמעט כולן בנימוק שעליהם "לפנות מקום לדורות הבאים".

בתי הדין לעבודה מאפשרים לעובדים שהגיעו לגיל פרישה להאריך כהונתם לתקופות קצובות, בכפוף לשימוע בחברה. בנוסף ליכין הוארכה לאחרונה כהונתם של רוב חברי ההנהלה הבכירה שהגיעו לגיל פרישה וכן כהונתו של מנהל יחידת ניהול המערכת, דוב סטרולוביץ', שאחראי גם להסכמים עם היצרנים הפרטיים.

להארכת כהונתו של יכין עשויות להיות השלכות גם על בתו המועסקת במחוז דן בחברה. ב-2010 הורה המנכ"ל עמוס לסקר להאריך את העסקתה של הבת כעובדת ארעית עד לפרישתו של אביה מהחברה, לאור החשש מניגוד עניינים בהחלטה אם להעניק לבת קביעות. מדובר בצעד חריג, כי ככלל, עובדי החברה שאינם מקבלים קביעות בתום חמש או עשר שנים, מפוטרים לאלתר מהחברה. כעת עם הארכת כהונתו של יכין תשוב ותעמוד על הפרק שאלת מעמדה של בתו של יכין. יצוין כי בת נוספת של יכין מועסקת בחברת החשמל לצד בן-זוגה.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "הארכת עבודה של יכין טרם הובאה לאישור דירקטוריון החברה וההחלטה על הארכת כהונתו של סטרולוביץ' התקבלה לפני שנה עם אפשרות למימוש עד סוף 2014". דובר החברה הוסיף כי "שני נושאי המשרות המדוברות ממלאים תפקידי מפתח משמעותיים להצלחת תהליך הרפורמה, הן בהידברות מול העובדים בהליך המו"מ, והן באפשרות להוצאת ניהול המערכת מחוץ לחברת החשמל, תוך שמירה על יציבות משק האנרגיה ואספקת החשמל הסדירה במשק. הישארותם בתפקיד חשובה ליציבות המערכת ולוודאות פעילותה".