לקוחת סלופארק: שילמתי עבור החניה - ובכל זאת חטפתי דוח

לקוחה טוענת כי שילמה עבור חניה באמצעות סלופארק - וחטפה בכל זאת דוח מעיריית ת"א ■ מי יטפל בביטול הדוח?

עולם האפליקציות מקל על חיינו בדרכים רבות - תשלום עבור חניה הוא ללא ספק אחת מהן. בין השאר מציעה סלופארק שירות חניה סלולרי, שאמור לחסוך טרטור, דאגות וכמובן תשלום קנס עבור חניה ללא תשלום.

מה רב, אם כן, היה תסכולה של ש', לקוחה ששילמה כדת וכדין באמצעות סלופארק עבור הזכות להחנות ארבעה גלגלים בתל-אביב - אך גילתה על שמשת רכבה דוח עם שובה למקום.

הפנייה למוקד סלופארק הותירה אותה זועמת אף יותר: "אה, כן", היא מצטטת, "אנחנו לא מעודכנים תמיד עם עיריית תל-אביב. פשוט תשלחי מכתב עם הסבר מפורט לעירייה, ויבטלו לך את הדוח".

ש' טענה כי סלופארק היא זו שצריכה לטפל בביטול הדוח, וכך לחסוך לה את עוגמת-הנפש והטרחה שנגרמו לה - אך הוסבר לה כי אין דרך לעשות זאת, וכי בדוח יכול לטפל רק מי שקיבל אותו. בלית ברירה היא נאלצה לטפל בעצמה בהליך הביורוקרטי של ביטול דוח מול העירייה. שם, אגב, מספרים נציגי השירות כי המקרה אינו ממש חריג.

בסלופארק מסבירים כי שירותי התשלום עבור החניה באמצעות הפלטפורמות הסלולריות כפופים למוקדי העירייה, ועל כן לעתים נתקלים בקשיים פנימיים במערכות הבדיקה העירוניות.

"מקרה לא שכיח"

מחברת סלופארק נמסר בתגובה: "סלופארק מספקת שירותי תשלום לחניה בערים נבחרות בישראל וממשיכה להפעיל שירותיה בערים נוספות. לאחר הפעלת השירות, בין אם באמצעות המערכת הטלפונית ובין אם באפליקציה המערכת, נכנס הלקוח לסטטוס תשלום פעיל. פקחי העיריות משתמשים במסופונים של חברות חיצוניות בעלי תלות בתקשורת סלולרית.

"מדי יום חונים באמצעות שירות סלופארק עשרות אלפי לקוחות, וקבלת דוח חניה במצב תשלום פעיל הוא מצב לא שכיח וקורה לעתים מאוד רחוקות.

"בכל מקרה ולמען מתן שירות אמין, סלופארק מספקת אישור על התשלום כדי לאפשר ללקוח לבטל את הדוח. תהליך ביטול הדוחות הוא הנחיה של הרשות, ואין לסלופארק אפשרות להגיש ערעור בשם הלקוח במקביל לרצון המתמיד לסייע לעזור ללקוח.

"בכל מקרה, במצב בו הלקוח היה במצב תשלום פעיל, האישור מטעם סלופארק יביא לביטול הדוח ללא טרטור וביורוקרטיה מסועפת, אלא בשליחת פקס או מייל פשוט לרשות".