הסכם קיבוצי בארקיע; תצטייד במטוסים חדשים

בינואר 2014 יתווסף מטוס אמבראר חדש המכיל 110 מושבים; בקיץ 2014 יתווסף מטוס סילוני שיחזק את פעילות ארקיע ביעדי האיים ובאירופה; ב-2016-2018 צפויים להצטרף לצי המטוסים של ארקיע 4 מטוסי איירבס NE0 321 חדשים

עובדי ארקיע ומשפחת נקש, השותפים בבעלות על חברת ארקיע, חתמו הבוקר (ב') על הסכם קיבוצי להסדרת יחסי העבודה לשנים הקרובות. ההסכם, כך מקווים, יבטיח "שקט תעשייתי" ויוביל להתרחבותה של החברה בשנים הקרובות באמצעות הגדלת צי המטוסים. זהו לא ההסכם הראשון שנחתם בין ההנהלה לעובדי ארקיע: באפריל האחרון נחתם הסכם לצמצום משמעותי בהיקף הפיטורים שצפוי היה להכיל 70 עובדים ולביטול הכוונה להפחית בשכר העובדים.

במסגרת ההסכם הנוכחי הוחלט על הגדלת צי מטוסי החברה: בינואר 2014 יתווסף מטוס אמבראר חדש המכיל 110 מושבים, ושיפעל בטיסות פנים ובטיסות בינלאומית של החברה; בקיץ 2014 יתווסף מטוס סילוני שיחזק את פעילות ארקיע ביעדי האיים ובאירופה. במהלך 2016 ועד 2018 צפויים להצטרף לצי המטוסים של ארקיע 4 מטוסי איירבס NE0 321 חדשים.

צי מטוסי ארקיע כולל כיום 8 מטוסים: 2 מטוסי בואינג 757-300, מטוס אמבראר 195, ו-5 מטוסי ATR 72, הסכמי ההצטיידות צפויים להוסיף 6 מטוסים לצי במהלך השנים הקרובות.

התחרות מתחממת: המהלך עליו מכריזה ארקיע מגיע על רקע ההכרזה הצפויה של אל-על מחר, בדבר השקת 5 קווי לואו קוסט ליעדים באירופה ובאגן הים התיכון. הסכם ה"שמיים הפתוחים" שמעלה הילוך, עם פתיחת השער המערבי בטרמינל 1 ועם הוספת קווי התעופה מתל-אביב של חברות לואו קוסט בינלאומיות (דוגמת איזי ג'ט שהכריזה רשמית על השקת הקו לברלין), צפוי להוביל להוזלת מחירים לתייר הישראלי ולהרחבת היעדים בטיסות ישירות מתל-אביב. גם בארקיע נבחנים יעדים חדשים ברחבי אירופה.

יו"ר ארקיע אבי נקש אמר עם חתימת ההסכם, כי קבוצת נקש רואה בארקיע נכס אסטרטגי עסקי לפעילותה בישראל וכי בכוונתה להמשיך ולחזק את החברה כחברת תעופה ותיירות מובילה בישראל. יו"ר תאגיד עובדי ארקיע פרופ' ירון זליכה אמר כי ההסכם מהווה דוגמה לדרך הראויה בתחום יחסי העבודה במשק וממחיש את הפוטנציאל הרב הטמון בשותפות עיסקית בין עובדים לבעלים המחזקת הן את החברה והן את העובדים.