טבע הגיעה להסכם עם מיילן על פטנט הקופקסון באירופה

פרטי ההסכם חסויים ■ טבע: תוקפו של פטנט הקופקסון נשמר באיחוד האירופי עד מאי 2015 ■ אין היום תביעות תלויות ועומדות באירופה כנגד פטנט הקופקסון ■ מכירות הקופקסון ברבעון השלישי - 1.05 מיליארד ד' ■ המניה עולה בבורסה

טבע הגיעה עם חברת מיילן להסכם שמסיר את התביעות התלויות ועומדות בנוגע לפטנטים של תרופת הקופקסון, תרופת הדגל של טבע, בבריטניה, הולנד וצרפת, אשר יפוגו במאי 2015. פרטי ההסכם חסויים. כך הודיעה היום (ב') טבע.

מוקדם יותר החודש דחה בית המשפט העליון בארה"ב את בקשת טבע לדחות את ההחלטה בנוגע לקופקסון עד שיוחלט בנוגע לערעור שהגישה. טבע ביקשה להשהות את פסיקת בית המשפט בנוגע לשיווק תרופות גנריות של הקופקסון החל מחודש מאי 2014, וציינה כי התהליכים בנושא צפויים להימשך ככל הנראה עד קרוב לפקיעת הפטנט על הקופקסון בחודש ספטמבר 2015.

חברות התרופות המבקשות לשווק תרופות גנריות שיתחרו בקופקסון ציינו כי התחרות הגנרית תועיל לחולי טרשת נפוצה. כיום עולה השימוש בקופקסון בארה"ב כ-40 אלף דולר בשנה.

ברבעון השלישי דיווחה טבע כי מכירות התרופות הגנריות קפאו ברמה של 2.5 מיליארד דולר, מתוכן 1.1 מיליארד דולר בארה"ב (עלייה של 6%). באירופה ירדו המכירות הגנריות ב-1% ל-812 מיליון דולר. חרף התחרות, מכירות הקופקסון הכלליות עלו ב-1% ל-1.05 מיליארד דולר, כאשר בארה"ב צמחו המכירות ב-3% ל-798 מיליון דולר.