UMI שוקלת להפסיק את יבוא ביואיק לישראל

מכירות מותג היוקרה האמריקאי דעכו בארץ בשנים האחרונות ■ UMI בתגובה: היבוא נמשך. החלטה סופית טרם התקבלה בנושא

חברת UMI שוקלת להפסיק את שיווק המותג ביואיק בישראל במהלך השנה הבאה. מותג היוקרה ביואיק של ג'נרל מוטורס מכר בשנות השיא שלו בישראל מעל 1000 יחידות בשנה, אולם ב-3 השנים האחרונות מכירותיו דעכו, ובחודשים ינואר-אוקטובר השנה נמכרו בישראל רק כ-209 רכבי ביואיק - ירידה של כ-60% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

כיום מיוצגת ביואיק בישראל עם דגם אחד בלבד - "לה-קרוס" - וזאת לאחר שלא צלחו הניסיונות לייבא ארצה דגמים נוספים של המותג ובהם כלי רכב קטנים יותר ורכבי כביש-שטח מפוארים. את נפח מכירות של הלה-קרוס ב-UMI תפסה השנה שברולט "אימפלה" החדשה, שנמכרת בהצלחה בטווח מחירים דומה לזה של ביואיק ופונה לאותו קהל יעד.

הביואיק לה-קרוס אמורה לקבל בשנה הבאה מתיחת פנים ושדרוג אולם בחברה לא הוחלט עדיין אם לייבא אותה או להפסיק את יבוא המותג בתוך מספר חודשים. יצוין כי ישראל, לצד סין, נמנית על שווקי היצוא הבודדים של המותג. חלק גדול מהדגמים הנוכחיים והעתידיים של ביואיק.

מ-UMI נמסר בתגובה כי יבוא ביואיק יימשך בחודשים הראשונים של 2014 לפחות והמשך היבוא נבחן. אולם, מסרה החברה, "המדיניות הגלובלית של GM היא להתמקד במותגים שברולט וקאדילק".