שמולי: "הגיע הזמן ששר האוצר יעבור ממילים למעשים"

בתגובה לנתוני הלמ"ס בנושא סקר הוצאות משק-הבית, אומר ח"כ איציק שמולי כי "מצטיירת חומה של ממש שעומדת בין שוק הדיור ובין הזוגות הצעירים"

"מהתמונה שעולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצטיירת חומה של ממש שעומדת בין שוק הדיור ובין הזוגות הצעירים". כך אמר היום (ג') ח"כ איציק שמולי (העבודה) בתגובה לנתוני הלמ"ס בנושא סקר הוצאות משק-הבית.

שמולי אמר כי "פחות ופחות זוגות צעירים שגם עובדים מצליחים להגיע לדירה משלהם, ובאין אלטרנטיבה אמיתית של שוק שכירות שפוי ומאוזן או דיור סוציאלי ומעונות סטודנטים נאלצים להמשיך לגור אצל ההורים או לקחת התחייבויות שספק רב אם יוכלו לעמוד בהם אי-פעם. הגיע הזמן ששר האוצר ויו"ר קבינט הדיור, יאיר לפיד, יעבור ממילים למעשים כי המחירים ממשכים לעלות ובמרץ גם בתקופתו".

גם בהתאחדות בוני הארץ מיהרו להגיב על הנתונים. ניסים בובליל, נשיא ההתאחדות אמר כי "הנתונים של הלמ"ס מוכיחים עד כמה תוכניות המגורים להשכרה של שר האוצר לפיד חשובים על מנת לתת לזוגות הצעירים פיתרונות דיור. עם זאת, יש לפתוח את שוק ההשכרה לכלל המשקיעים בתנאים שווים ולא להשאיר את הדיור להשקעה למוסדיים בלבד".

לדברי רוני כהן, מנכ"ל חברת אלדר, המשווקת 70 פרויקטים חדשים ברחבי הארץ "בשנים האחרונות אנחנו רואים שגיל הזוגות הצעירים שרוכשים דירה עולה ככל שמחירי הדירות מטפסים. כיום הגיל הממוצע של זוג צעיר שרוכש דירה ראשונה עומד על 36. אומנם בשנה האחרונה אנחנו רואים זינוק במספר הזוגות הצעירים שרוכשים דירות בפריפרייה אך בטווח הרחוק, גם היצע הדירות בפריפרייה לא מספיק ומחירי הקרקעות מזנקים גם בצפון ובדרום הארץ. לכן, הממשלה חייבת לנקוט בפעולות מידיות כדי להוזיל את מחירי הדירות ולהפסיק לצאת בתוכניות המגבילות את הזוגות הצעירים או בהצהרות ללא כל בסיס".