סוריה בלהבות, אך עצרת או"ם תובעת: להחזיר את הגולן לאסד

בתגובה, אומר שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, בדיון המסורתי לציון "יום הסולידריות עם העם הפלסטיני": "או"ם שובר שיאים של אבסורד ואטימות"

בשורת ההחלטות האנטי-ישראליות שקיבלה הערב (ג') העצרת הכללית של או"ם, במושב השנתי לציון "יום הסולידריות עם העם הפלסטיני", כלולה גם החלטה שתובעת מישראל להחזיר לאלתר את רמת הגולן לסוריה.

בהתעלמות מוחלטת ממלחמת האזרחים העקובה מדם בסוריה ומהעובדה שרבבות אזרחים סוריים נטבחו במהלך הקרבות בין כוחות בשאר אסד לבין כוחות המורדים, מציינת ההחלטה את אמנת ז'נווה להגנה על אזרחים בעת מלחמה ומדגישה שהיא חלה על רמת הגולן.

ההחלטה מכריזה שהחלת השלטון והחוק של ישראל על הרמה בטלה ומבוטלת ודורשת מישראל לסגת מהגולן לקווי 1967, לפי החלטות של מועצת הביטחון.

החלטה זו, כמו שורת החלטות אנטי-ישראליות אחרות, מתקבלת באופן כמעט אוטומטי מדי שנה ב"יום הסולידריות" עם הפלסטינים. אבל החלטת העצרת לאמץ אותה גם השנה, על רקע שפיכות הדמים בסוריה, נושאת אופי גרוטסקי, איפיון שעולה מנאומו של שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, בעצרת.

השגריר אמר, שקריאת העצרת להחזיר את הרמה לסוריה היא דוגמה לניתוק של או"ם מהמציאות בשטח: "או"ם שובר את שיאי האבסורד והאטימות. ההחלטה להעביר את רמת הגולן ותושביה לסורים תהיה גזר דין מוות לתושבים, אם תיושם".

פרושאור גם גינה את הצביעות של נציגי מדינות ערב בעצרת שנוהגים לגנות את ישראל בגין "יחסה לעם הסורי". גינויים כאלה מנוגדים למציאות שבה אזרחים סוריים זוכים לטיפול בבתי-חולים ישראליים, אמר השגריר.

בהתייחסו לנושא המרכזי על סדר היום, הבעיה הפלסטינית, אמר פרושאור: "יש רק אמת אחת על כ"ט בנובמבר - ישראל קיבלה את תכנית החלוקה והעולם הערבי פתח במלחמה. חזרה שיטתית על שקרי הפלסטינים באו"ם, שנה אחר שנה, לא תוכל לשכתב את ההיסטוריה".

"כל שנה אני נתקף בתחושת דה ז'ה וו", הוסיף השגריר. "הפלסטינים מוסיפים לברוח מהכרעות גורליות במו"מ ומתעסקים רק בהפקת אירועים מתוקשרים באו"ם. זה ריטואל קבוע שמוכיח שאו"ם משמש חותמת גומי לגחמות הפלסטיניות".

פרושאור תקף את הפלסטינים בגין אחריותם להמשך התקפות טרור על ישראל ובגין ההסתה המתמשכת נגד ישראל בחברה הפלסטינית: "הפלסטינים מבקשים סולידריות מאו"ם ובה בעת הם ממשיכים לחנך דור שלם לשנאת ישראל ולהכחשת הקשר בין העם היהודי למולדתו. מספר פעולות הטרור נגד ישראל, שמקורן בשטחי הרשות, הוכפל בשנה שחלפה. הגיע הזמן להפסיק את הצביעות ולשאול היכן הסולדיריות עם קרבנות הטרור בישראל ועם משפחותיהם".

בכל זאת, הפלסטינים למדו דבר או שנים מהישראלים. לאחר שמשלחת שראל הביאה את הזמרת ריטה להופעה במרכז או"ם, אשתקד, יזמה המשלחת הפלסטינית הופעה של הזמר מוחמד אסאף, מעזה, שזכה בתחרות כוכב נולד הערבית.