רשת טיב טעם: ירידה של 18% ברווח התפעולי ברבעון

החברה-האם חתמה את הרבעון עם ירידה חדה של 41% ברווח הנקי ■ בתוך כך הודיעה היום טיב טעם על רכישת החברה הסקוטית למשקאות: תשלם 2.5 מיליון שקל על המוניטין והקניין הרוחני של החברה ו-700 אלף שקל נוספים על המלאי

הרבעון האחרון לא הביא עמו בשורות לרשת השיווק טיב טעם , שחתמה אותו אמנם עם עלייה של 10.4% במכירות לרמה של 248.5 מיליון שקל, אך עם צניחה ברווחים.

הרווח התפעולי של טיב טעם ירד ברבעון ב-18%, ושיעורו עמד על 2.9% מהמכירות, לעומת שיעור של 3.96% ברבעון מקביל אשתקד.

לחברת טיב טעם שבשליטת איש העסקים חגי שלום יש פעילות קמעונאית באמצעות רשת המזון ופעילות ייצור ושיווק מוצרי מזון, בעיקר מוצרי בשר.

הצניחה ברווחים הייתה חדה עוד יותר בחברה מלמעלה, כשבשורה התחתונה טיב טעם סגרה את הרבעון עם רווח נקי של 4 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 6.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה חדה של 41%.

אחר הפרמטרים שהשפיעו על הירידה ביצועים של טיב טעם הוא הירידה בשיעור הרווח הגולמי מ-31.8% ברבעון השלישי אשתקד ל-28.4%. החברה עצמה חתמה את הרבעון עם מכירות של 300 מיליון שקל ורווח תפעולי של 7.75 מיליון שקל שהיווה 2.6% מהמכירות.

רכישת החברה הסקוטית

בתוך כך, הודיעה היום (ד') טיב טעם על רכישת החברה הסקוטית למשקאות, לאחר שזו נקלעה להקפאת הליכים. טיב טעם תשלם 2.5 מיליון שקל בגין המוניטין והקניין הרוחני של החברה הסקוטית ו-700 אלף שקל נוספים עבור המלאי.

על-פי החברה, אם יתברר כי המלאי שווה יותר מ-4 מיליון שקל, תוסיף טיב טעם לתמורה בין 150 ל-400 אלף שקל.