אנדריי ארשבין נגד הסוכן הישראלי דניס ליכטר: דורש ממנו 94 אלף ליש"ט

כוכב הכדורגל הרוסי הגיש לבית משפט השלום בתל-אביב בקשה לאכיפת פסק בוררות שניתן בלונדון הנוגע למעברו מזניט סט. פטרסבורג לארסנל ב-2009

כוכב הכדורגל הרוסי, אנדריי ארשבין, עד לעונה שעברה בארסנל וכיום שחקנה של זניט סט.פטרסבורג, הגיש ביום שני לבית משפט השלום בתל-אביב, באמצעות עורכי הדין אמיתי ארליך ורחלי כרמון ממשרד גולדמן-ארליך-אדלשטיין, בקשה לאכיפת פסק בוררות שניתן בלונדון וחייב את סוכנו לשעבר, הישראלי דניס ליכטר, בתשלום הוצאות של 94,006 ליש"ט.

מדובר על הוצאות ניהול הליך הבוררות שהיה בין הצדדים בעקבות העברתו של ארשבין מסט. פטרסבורג לארסנל ב-2009, בין השאר בתיווכו של ליכטר. בהסכם בין הצדדים נקבע כי כל מחלוקת בין ארשבין לסוכנו ליכטר, תתברר בפני המוסד לבוררות של ההתאחדות האנגלית.

באוגוסט 2011 הגיש ליכטר תביעת בוררות בגין עמלות שלא קיבל בעקבות ההעברה. על-פי הבקשה שהוגשה השבוע, "ארשבין התגונן מפני תביעתו של ליכטר ואף העלה טענות נגדיות בגין התנהלות בחוסר תום לב וכן בגין רווחים סודיים שצמחו לליכטר כתוצאה מכך". הליך הבוררות במארס 2012 דחה את תביעתו של ליכטר ודיון נוסף בגין ההוצאות שנבעו מהליך הבוררות הביאו את שלושת הבוררים באנגליה להשית על ליכטר סכום של למעלה מ-90 אלף ליש"ט הוצאות. מאחר והסכום לא שולם, פנה ארשבין להתאחדות האנגלית והגיש תלונה וכשזו לא נענתה, פנה וקיבל פסק דין מבית המשפט הגבוה לצדק בלונדון.

מאחר וליכטר לא שילם את הנקבע בפסק הדין, פנה ארשבין באמצעות פרקליטיו הישראלים לבית משפט השלום בתל אביב כדי לממש את פסק הדין.