יוסי מימן מכר מניותיו באלטק - ושוויה הוכפל בתוך חודש

תוך שלושה ימי מסחר עלתה מניית יצרנית המעגלים המודפסים ב-107% ■ מימן נאלץ למכור את מניותיו בחברה ליצחק ניסן, לפי שווי של 9.5 מיליון דולר

יוסי מימן ודאי הביט אמש על המסחר במניית אלטק בעיניים כלות. במשך חמש השנים האחרונות, יצרנית המעגלים המודפסים הגמישים-קשיחים מפתח תקווה - שהייתה בשליטתו עד לאחרונה - נסחרה בטווח שווי של בין 7 ל-10 מיליון דולר, ומתחת לרדאר של המשקיעים בוול-סטריט.

אמש, פרסמה אלטק, המנוהלת ע"י אריה רייכרט, את הדוחות הכספיים של לרבעון השלישי, ואלה הצביעו על עלייה של 18.5% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל אשתקד, לרמת שיא של 12.8 מיליון דולר. הרווח הנקי קפץ ביותר מפי ארבעה, והגיע ל-585 אלף דולר.

התגובה של המשקיעים בוול-סטריט - שעוד לפני פרסום הדוח כבר הריחו את השינוי באוויר - הייתה חדה: מניית אלטק (סימול ELTK) זינקה אתמול ב-50% במחזור מסחר עצום של 40 מיליון דולר - המחזור הגבוה שנרשם במניית החברה מאז שנת 2005. הזינוק הזה השלים עלייה של 107% במניית החברה בשלושת ימי המסחר האחרונים. השער שבו נמצאת כעת מניית החברה, 3.19 דולר, משקף לה שווי של 21 מיליון דולר, הגבוה ב-120% מהשווי שלפיו מכר מימן את מניותיו לפני כחודש.

מימן נאלץ למכור את מניותיו בחברה לאחר הקריסה של אמפל, ההחזקה העיקרית שלו, שהותירה אחריה חוב עצום למחזיקי האג"ח בגובה של 900 מיליון שקל. המצוקה הפיננסית אליה הוא נקלע הביאה אותו להיפרד ממניותיו באלטק, אותה רכש ב-1988 מידי אלביט וכור. לאחר זמן רב בו ניסה למכור את החברה, נמצאה הרוכשת - חברת ניסטק שבבעלות יצחק ניסן, שפעילה בתחום העריכה וההרכבה של מעגלים מודפסים.

בעסקה שנחתמה באוגוסט והושלמה בתחילת החודש הנוכחי, הזרימה ניסטק 4.2 מיליון דולר לתוך אלטק בתמורה להקצאת מניות, וכן רכשה את מניותיו של מימן (24.1% מההון), לפי מחיר של 1.45 דולר למניה. ביום חתימת ההסכם היה מדובר בפרמיה של 18% על מחיר השוק, ששיקף לאלטק שווי של 9.5 מיליון דולר, ומימן קיבל עבור מניותיו 2.3 מיליון דולר.

נכון שחלק מהזינוק במנייה מיוחס לעצם כניסתה של ניסטק, ולפוטנציאל העתידי שיכול להיווצר לאלטק בעקבות שילוב העסקים איתה, אבל מימן לבטח לא צפה שלאחר שנים ארוכות של דשדוש תכפיל אלטק את שוויה, חודש אחד בלבד לאחר שימכור את מניותיו.