מגמה מעורבת חתמה את חודש נובמבר בבורסות אירופה

סוכנות הדירוג שינתה תחזית הדירוג לספרד ליציבה משלילית; הולנד איבדה את דירוג AAA שלה ■ נתוני מאקרו שליליים בגרמניה ■ היום מסחר מקוצר בוול סטריט שיסתיים ב-20:00

מגמה מעורבת חתמה היום (ו') את המסחר בבורסות אירופה המובילות חרף מגמה חיובית בוול סטריט. בארה"ב לא התקיים אתמול מסחר בשל חג ההודיה והיום יהיה מסחר מקוצר בארה"ב שיסתיים ב-20:00 שעון ישראל.

המכירות הקמעונאיות בגרמניה ירדו במפתיע ב-0.8% בעוד שאנליסטים ציפו לעלייה של 0.5% במכירות הקמעונאיות. הבורסה בספרד לא הצליחה לשמור על העליות, שאפיינו את המסחר שם מוקדם יותר היום, זאת לאחר שסוכנות S&P העלתה את תחזית דירוג החוב של המדינה ליציבה משלילית. הדירוג נותר ב-BBB. הולנד, מאידך, איבדה את דירוג AAA המושלם שלה אצל S&P.

גם אסיה בדרך לירידה חודשית

בורסות אסיה ננעלו היום במגמה מעורבת במסחר דליל ביומו האחרון של שבוע המסחר העולמי. בורסת יפן הובילה בירידה של 0.4% לאחר נתוני מאקרו שליליים שפורסמו היום.

בורסת יפן ירדה היום והתרחקה משיא של 6 שנים (מאז 2007) שרשמה ביום המסחר האחרון, בשל מימושי רווחים וכן בשל נתוני מאקרו מאכזבים. התחזקות הדולר מול הין היפני היום ריסנה במקצת את הירידות ביפן. לדברי אנליסטים, הין החלש מנע מימושי רווחים גדולים יותר ביפן היום - המטבע ירד ב-4% מול הדולר החודש על רקע הערכות להגברת ההקלה המוניטרית של הממשלה ביפן.

בורסת הונג קונג עלתה במסחר היום לרמת שיא שנתי של 2013. בסין הבורסה סיימה ביציבות. מדד MSCI אסיה פסיפיק רשם ירידה חודשית ראשונה מאז חודש אוגוסט. המדד קפץ 9.7% בכל 2013 עד כה.

מדד המחירים לצרכן ביפן עלה בחודש אוקטובר ב-0.9% - העלייה החדה ביותר מזה 15 שנה. התפוקה התעשייתית ביפן פיספסה את התחזיות המוקדמות.