משרד השיכון יסבסד פרויקטי תמ"א 38 בפריפריה

המשרד יפסיק את תקצוב שיקום השכונות המאפשר לבעלי דירות ישנות לשפץ את חזית הבניין ויפנה את מתן התקציבים להשלמת מימון לפרויקטי תמ"א 38 בערי הפריפריה

משרד השיכון יפסיק את תקצוב שיקום השכונות המאפשר לבעלי דירות ישנות לשפץ את חזית הבניין ויפנה את מתן התקציבים להשלמת מימון לפרויקטים מסוג תמ"א 38 בערי הפריפריה, כך עולה מתוכנית העבודה של משרד הבינוי והשיכון לשנת 2014.

ל"גלובס" נודע שמשרד השיכון כבר החל בפיילוט בנושא שבמסגרתו הקצו כספים לפרויקטים מסוג תמ"א 38 באשדוד ובעכו. על פי המתווה שעתיד לתפוס תאוצה בשנה הבאה, יוקצו עשרות מיליוני שקלים מתקציב המשרד לסיוע לבעלי דירות ישנות בערי הפריפריה לממן תוכניות חיזוק.

מדובר בסיוע כספי שיועבר לבעלי הדירות עצמם ולא לקבלן, שיעמוד על עשרות אלפי שקלים לדירת מגורים כדי להפוך פרויקט תמ"א 38 בערים אלו לכלכלי. עד עתה התמקד סיוע משרד השיכון בתחום זה למתן סיוע לזכאים לצורך שיפוץ עצמי של הבניינים ביישובי הפריפריה. מדובר בעשרות אלפי שקלים שהמשרד העביר לבעלי הדירות שיועד לשיפוץ חיצוני.

גורם במשרד השיכון הסביר ל"גלובס" כי במשרד הגיעו למסקנה כי חיזוק המבנה בפני רעידות אדמה חשוב ויעיל יותר משיפוץ חיצוני של מבנים אלו ולכן הוחלט להפנות את הסיוע למטרה זו.

תמ"א 38 (תוכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה) שנכנסה לתוקף ב-2005 מאפשרת לבעלי דירות בבניינים ישנים להתקשר עם יזם לצורך חיזוק המבנה. בתמורה לחיזוק, מקבל היזם תוספת זכויות לבנייה על המבנה הישן. אחד החסרונות הגדולים של התוכנית היא העובדה שהיא אינה ישימה ביישובי הפריפריה, שבהם ערכי הקרקע והדירות אינם גבוהים דיים כדי למשוך קבלנים ויזמים לבצע את פרויקט החיזוק.