צפו: ראש ממשלת קנדה מנגן ושר ב"מפגן אהדה לישראל"

סטיבן הארפר והפתיע את התורמים היהודיים בכנס של קק"ל בקנדה בהופעת רוק ■ יו"ר קק"ל אפי שטנצלר: "מדובר במפגן אהדה חסר תקדים למדינת ישראל ולקרן הקיימת"

מופע הרוק של ראש ממשלת קנדה: אל מול 4,000 משתתפי הוועידה השנתית של קק"ל בטורונטו קנדה, עלה הלילה לבמה האורח המרכזי של הערב, ראש ממשלת קנדה, סטיבן הארפר והפתיע את התורמים היהודיים בהופעת רוק כשהוא שר ומנגן באורגן. ללא עניבה וחליפה, עם חולצה מרושלת ושרשרת הנושאת תליון של עצמות דג, מלווה בשלושה נגנים - שני גיטריסטים ומתופף - העניק הארפר הופעה של שמונה שירים כולל הדרן, לקול תרועות הקהל המשולהב שרקד לרגלי הבמה. בין השירים ששר ראש הממשלה הקנדי: ג'מפינג ג'ק פלאש של הרולינג סטונס, סוויט קרולינה, והיי ג'וד של הביטלס.

יו"ר קק"ל אפי שטנצלר, שהגיע לאירוע בטורונטו אמר בתום ההופעה כי "מדובר במפגן אהדה חסר תקדים למדינת ישראל ולקרן הקיימת אשר מעמיד בפרופורציות המתאימות את הפגנת השנאה השקרית שקידמה את הערב. הקרן הקיימת ונאמניה בכל העולם ימשיכו לחזק את מדינת ישראל בכל הכח ויפעלו לביסוסה ללא מורא".

טרם ההופעה, הודיע הארפר, העומד בראש ממשלת קנדה מאז 2006 ומוביל קו פרו ישראלי מובהק, הכולל גם תמיכה באופן מצוהר בישראל גם בסוגית הגרעין האיראני, כי יגיע בינואר לביקור היסטורי ראשון בישראל.

באירוע נאספו 5.7 מיליון דולר לטובת הקמת מרכז מבקרים באגמון החולה. מחוץ לאולם שבו התקיים ערב ההתרמה, התקבצו קומץ מפגינים פלשתינים שמחו נגד מדיניות ישראל בסוגיית יישוב הבדואים מחדש ועל רקע יום הזעם. המפגינים נשאו דגלים ויצאו נגד מדיניות "האפרטהייד" כדבריהם של ישראל.

"אבא שלי לימד אותי להילחם באנטישמיות , זה משהו שגדלתי עליו", אמר הארפר בנאומו בפני באי ועידת קק"ל. "אני רוצה להתייחס קצת לישראל, במיוחד בימים אלו, ימים אפלים. אלו הם יותר מערכים משותפים שקנדה וישראל חולקות, אלא מה שקנדה ומדינות המערב נאלצות להתמודד עימם. לא משנה כמה זה קל להיסחף ולהירתע מישראל , אנו מבינים כי העתיד של המדינה שלנו תלוי בהישרדותה של ישראל, כך שככל שתשגשג, זו הסיבה שקנדה לצידה, זו הסיבה שלישראל יש את קנדה כחברה", אמר הארפר.

ראש ממשלת קנדה המשיך: "כשאני אומר אנחנו אני מתכוון אנחנו, אני יודע שאתם נותנים לי את הכבוד הלילה, אני היכן אני נמצא מאחר ויש לי צוות איתי. לכבוד הוא לי מאוד על ידי זה שהוזמנתי לכאן כאורח כבוד. הלילה הוא יותר מאשר רק לתמוך, הלילה הוא בשבילי להראות את אהבתי וחיבתי אליכם".

בתום ההופעה הוקרן נאומו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שהוקלט כמה ימים מוקדם יותר.

גם בקנדה בירכו על הודעתו של הארפר כי יבקר בישראל. דיויד קושיצקי, יו"ר המרכז לענייני יהדות וישראל באוטווה, אונטריו, אמר כי הביקור מעיד על היחסים החמים בין קנדה לישראל שהלכו והתחזקו במהלך כהונתו של הארפר. "בעוד היחסים בין שתי המדינות מעולים, יש עדיים תחומים שבהם היחסים יכולים להיות טובים אף יותר, כמו למשל בתחום המסחר", אמר קושיצקי.