רוצים לעבוד בחו"ל: 2,200 מועמדים על 12 משרות נספחים מסחריים

למרות שהמשכורת ההתחלתית היא 7,500 שקל ברוטו, ביקוש שיא נרשם לקורס של משרד הכלכלה ■ מדובר בכמות כפולה מאשר בשנים האחרונות ■ השר נפתלי בנט: "הם קורעים את עצמם. נשפר את התנאים"

בזמן שנציגי השלטון תקפו בחריפות את המהגרים הישראלים לברלין, לא פחות מ-2,200 מועמדים הגישו מועמדות ל-12 משרות בלבד של נספחים מסחריים מטעם משרד הכלכלה בעולם. מודבר בכמות מועמדים כפולה מאשר בשנים האחרונות. המועמדים שייבחרו לקורס יעברו תהליכי מיון ארוכים וקורס הכשרה בן 3 חודשים.

לקראת פתיחת קורס ההכשרה לנספחים המסחריים העתידיים של ישראל, השיק בחודשים האחרונים משרד הכלכלה קמפיין נרחב שקרא להמונים להגיש את מועמדותם. בימים האחרונים הופתעו במשרד מהכמות הגדולה של המועמדים. "זה נראה כמו 'קורס הטיס של השירות הציבורי בישראל", אמר היום (ב') ראש מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, אוהד כהן, שלפני כ-12 שנה סיים בעצמו קורס דומה ומאז מילא מספר תפקידים בעולם, בהם בנספחות המסחרית בארה"ב. "מעבר להיענות לקמפיין הנרחב שעשינו במרחב המקוון, אפשר להעריך שהעניין הרב לתפקידים הנחשקים האלה בא על רקע הרצון של אנשים מוכשרים למצוא עבודה, ולשלב בה גם אתגר ועניין".

עם סיום הקורס, בוגריו יידרשו לעבור תקופת הכשרה ארוכה בישראל, של כ-3 שנים, עד שישובצו לתפקיד בנספחות מסחרית של המשרד באחת מכ-40 מדינות העולם. עד אז, שכרם לא צפוי להיות אטרקטיבי, והוא עומד בממוצע על כ-7,500 שקל ברוטו בחודש. עם זאת, במשרד הכלכלה אומרים כי עם שיבוצם של הנספחים בחו"ל, שכרם ותנאי העסקתם משתפרים.

היום אמר שר הכלכלה, נפתלי בנט, כי יש בכוונתו לשפר גם את תנאי השכר של הנספחים באופן שיהלמו את עבודתם הקשה בחו"ל. תנאי השכר של הנספחים משתנים בין מדינות השירות השונות, אך גורמים במשרד הכלכלה אומרים כי אחד הרווחים הגדולים של העוסקים במלאכה - הרחבת אופקים ואפיקי התקדמות עתידיים וקשרים שבטווח הארוך - משתלמים. "מדובר באנשים שעובדים קשה מאוד, וכדאי להתנתק מהדעה שהם נודדים מקוקטייל לקוקטייל. הם קורעים את עצמם למען ייצוג התעשייה הישראלית, לגיוס השקעות חדשות בישראל ולקידום היצוא הישראלי למדינות יעד", אמר בנט בשיחה עם "גלובס". בתפקידם נדרשים עובדי הנספחויות במדינות השירות שלהם לקיים קשרים עם יזמים ומשקיעים ולקדם את האינטרסים של הכלכלה הישראלית.

לדברי בנט, בוגרי הקורס הקרוב עתידים ליישם את מדיניות משרד הכלכלה לחשיפת החדשנות הישראלית בתחומי טכנולוגיות המים והחקלאות, הסייבר, המזון והאנרגיה החלופית, ובמקביל, להתבסס בכלכלות צומחות. זאת, כשבשנה האחרונה משרד הכלכלה סוגר נספחויות מסחריות במערב למען התבססות בשווקים שסימן כיעד, ובהם הודו, סין וברזיל. "אני שמח שיש מועמדים רבים לתפקידים אלה, שכן המבחר הרב מאפשר לנו לבחור את האיכותיים והטובים ביותר שיהיו עבור ישראל שגרירים כלכליים", אמר בנט.