כך מנסים משרדי האוצר והכלכלה לסייע ליצואנים

יקימו קרן בבנק העולמי ויממנו סקרי רקע למכרזים, פרויקטים בינלאומיים ופעילות באפריקה, הודו וסין

משרד האוצר ומשרד הכלכלה מרחיבים את הפעילות העסקית בשווקים זרים במטרה לסייע ליצואנים. בין היתר, תוקם קרן בבנק העולמי לטובת התעשייה הישראלית, וימומנו פרויקטים בינלאומיים ופעילות באפריקה, הודו וסין.

שני המשרדים החליטו על הקמת קרן בבנק העולמי, במימון ישראלי-ממשלתי, שלטענתם תפעל לטובת התעשייה הישראלית וצרכי הבנק העולמי גם יחד: "פתיחת הקרן תהווה אבן דרך משמעותית בהרחבת שיתוף הפעולה בין התעשייה הישראלית לבין הבנק העולמי".

בנוסף, סיכמו המשרדים על תמיכה בסקרי רקע למכרזים ופרויקטים בינלאומיים, כאשר במשרד הכלכלה תוקם קרן סיוע המשתתפת ב-50% מההוצאות הכרוכות בהגשת מועמדות למכרז ועריכת סקר היתכנות עד להיקף סיוע מרבי של 800 אלף שקל לחברה.

החלטה נוספת היא לממן פעילות לקידום יצוא באפריקה, הודו וסין. הממשלה תעביר תוספת תקציבית למכון היצוא שתופנה לפעילות במדינות היעד, כגון הקמת ביתנים לאומיים בתערוכות, הוצאת משלחות ממוקדות ושכירת יועצים סקטוריאליים. בנוסף, משרד הכלכלה מציין כי הוא העמיק את פעילות מינהל סחר חוץ באפריקה במטרה לסייע לחברות ישראליות לסחור עם יבשת זו.

שר האוצר, יאיר לפיד, אמר כי "חיזוק היצוא הישראלי יסייע לכלכלה הישראלית לחדור לשווקים חדשים, להוביל כלכלה מבוססת חדשנות, להגדיל את הפריון בתעשייה וליישם את היתרונות היחסיים שיש לנו בשווקים מתפתחים".

שר הכלכלה, נפתלי בנט, ציין כי "חיזוק הקשרים הכלכליים עם מדינות נוספות בעולם, בייחוד עם מדינות כמו הודו וסין, חשוב בראייה לאומית לכלכלת ישראל. ישנה חשיבות מכרעת להיפתח לשווקים חדשים ובכך להקטין את התלות של המשק הישראלי בשווקים מסוימים. הסיוע יאפשר ליצוא הישראלי להגיע להישגים חדשים, להגדלת היצוא ולהרחבת כלל הפעילות התעשייתית של המשק הישראלי".