מה הופך את מניית אבגול למעניינת להשקעה?

יצרנית חומרי הגלם בשוק הבד הלא-ארוג משתלבת בשרשרת הערך של מוצרי ההיגיינה, ושואפת להגדיל את חלקה בשוק העולמי

המשך הצמיחה בשווקים והשיפור ברמת החיים באים לידי ביטוי בחיי היומיום שלנו בשינוי טעמים וצרכים. בהסתכלות ממבט על, אנו מעריכים כי המשך צמיחה והגדלת כוח קנייה והכנסה פנויה בשווקים מתעוררים דוגמת סין, הודו ואמריקה הלטינית, גורמים לעלייה ברמת החיים בתחומים שונים ושאיפה לסטנדרט מערבי. אחד התחומים שבהם רואים עלייה ברמת החיים, הוא השימוש במוצרי תברואה והיגיינה.

אם נבחן את שוק החיתולים החד-פעמיים כמוצר היגייני, הרי השימוש בהם במדינות מערביות דוגמת ארה"ב ומערב אירופה רווי למדי. זאת לעומת שווקים מתעוררים, שבהם מחד שיעור החדירה אינו גבוה בשל אלטרנטיבות זולות יותר, דוגמת חיתולי בד, וחסמים תרבותיים; ומאידך קיימים קצבי צמיחה מהירים, שיעור הכנסה פנויה שהולכת וגדלה, וישנה עלייה בביקושים למוצרים דוגמת חיתולים הן לתינוקות והן למבוגרים.

מכאן, להערכתנו, יצרניות החיתולים מבינות שפוטנציאל הצמיחה טמון במדינות בעלי שיעור תינוקות גבוה, דוגמת הודו, סין ואחרות, ובמקביל פוטנציאל נוסף קיים עבור חיתולים לאוכלוסיות מבוגרות. נתון זה לא נעלם כמובן מעיני היצרניות, שממשיכות בפיתוח פתרונות, השקעות ושיווק בתחום חיתולים חד-פעמיים.

תעשייה תהליכית

חברת אבגול , הנסחרת במדד ת"א 100, נשלטת על ידי קרן ההשקעות HFH (כ-46%). החזקה מהותית נוספת בחברה מצויה בידי בנק לאומי (כ-19%). החברה משתלבת בשרשרת הערך של מוצרי ההיגיינה, על ידי ייצור חומרי גלם בשוק הבד הלא-ארוג, ליצרניות מוצרי ההיגיינה, חלקן מהגדולות בעולם. בנוסף, החברה מייצרת בד לא-ארוג כחומר גלם למוצרים אחרים, וביניהם חקלאות, ביגוד חד-פעמי ותעשיית הבנייה.

החברה מפעילה קווי ייצור בישראל, ארה"ב, סין ורוסיה, ועל פי דיווחיה חלקה בשוק ההיגיינה העולמי הוא 13%. לאבגול מדיניות חלוקת דיבידנד, אשר לפיה היא תחלק לפחות 50% מהרווח השנתי הנקי. בשלוש השנים האחרונות חילקה החברה למעלה מ-100 מיליון שקל.

תעשיית הבד הלא-ארוג היא תעשייה תהליכית, המאפשרת ייצור בדים על ידי איחוי סיבים טבעיים ו/או מלאכותיים ליריעת בד מוגמרת. זאת בשונה מתהליך הייצור של בד ארוג או סרוג, המאופיין בריבוי שלבים. בדים לא-ארוגים נבדלים מבדים ארוגים וסרוגים בתצורתם, באופיים, בטיבם ובעלותם.

לאבגול נוכחות בשוקי הבדים הלא-ארוגים ברחבי העולם - בארה"ב, אירופה, ישראל ואסיה. עיקר המכירות של קווי הייצור בישראל הוא ליצוא. אבגול אמריקה, אבגול רוסיה ואבגול סין מייצרות בעיקר עבור השוק המקומי במדינות אלו, אך גם מייצאות לשווקים נוספים.

בבואה לבחון את פעילות החברה, הנהלת אבגול רואה לנגד עיניה פעילות עסקית אחת בלבד. מיקום מפעליה במספר מדינות אינו מהווה משתנה משמעותי לקבלת החלטות תפעוליות. החדירה והתפתחות הקבוצה באתרים שונים בעולם הן באמצעות רכש והקמת קווי יצור חדשים. הגדלת כושר הייצור של הקבוצה וההחלטה בעניין מתבצעות בהתאם להערכת החברה את השוק למוצרים באותו אזור, תוך מתן משקל נמוך לעלויות המרה נמוכות יותר באזור כאמור.

דוחות בצפי

הדוחות האחרונים של החברה, לרבעון השלישי השנה, היו בצפי, ובלט בהם המשך ביקושים חזקים ברוסיה ובארה"ב. יחד עם זאת, עדיין רואים ביצועי חסר בשיעורי הרווחיות הגולמית והתפעולית, לאור אי-יעילות של המפעל בארה"ב על בסיס הוצאות תפעוליות קבועות, ועיכוב בלוחות הזמנים במכירות בסין. אלו עשויים לבוא לידי ביטוי, להערכתנו, החל מהרבעון השלישי של 2013.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2013 החברה הציגה הכנסות של 252.9 מיליון דולר - צמיחה של כ-6.8% מהשנה הקודמת, בשל תרומת הקווים החדשים בסין וארה"ב. הרווח הגולמי הסתכם ב-40.7 מיליון דולר (16.1%), והרווח התפעולי בכ-23.7 מיליון דולר (9.4%). החברה הציגהEBITDA (רווח בנטרול ריבית, מסים, פחת והפחתות) של כ-40.8 מיליון דולר מול 43.1 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים אשתקד.

לסיכום, אבגול מעניינת לבחינת השקעה, לאור ההשקעות שבוצעו בקווי הייצור במקביל להתייעלות התפעולית שאת פירותיה נראה בהמשך. החברה נמצאת בשוק שבו קיים פוטנציאל צמיחה, וזאת כנגזרת של שוק ההיגיינה.

רה-ארגון בהנהלת החברה במהלך השנה האחרונה עתיד, להערכתנו, לתת את אותותיו. אנו מעריכים, כי ככל שתהיה ניצולת מלאה בקווי היצור במפעלים השונים, תוך שמירה על יעילות תפעולית גבוהה במפעלים בארה"ב ובסין והפעלת קו חדש ברוסיה, עשוי לשפר את שיעורי הרווחיות של החברה בעתיד.

*** הכותבים הם מנכ"ל באקסלנס נשואה ומנהל השקעות תחום מניות בקבוצה. הכתבה אינה מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. לכותבים אין עניין אישי בנושא הכתבה. קרנות נאמנות בניהול אקסלנס ו/או חברות מקבוצת אקסלנס מחזיקות ו/או עשויות להחזיק ני"ע ונכסים פיננסיים המוזכרים בכתבה

נקודות החוזק והחולשות של אבגול
 נקודות החוזק והחולשות של אבגול